måndag 3 mars 2014

Bloggutmaning kring hundar. Dag 20. Mitt mål inför 2014.

 

Sista skälvande sucken på den här utmaningen. I en blogg och i ett hundliv som inte påminner särskilt mycket om de flesta andra i facebookgruppen "Hundbloggar" där jag hämtat utmaningen och postat den.
För vi tävlar ju inte jag å min hund. Varken i rallylydnad eller i någon bruksgren.

Mitt mål för 2014 är istället att fylla min hund Gottfrids liv med kärlek, frihet och lycka.
Att varje dag vara en bra hundmamma och att varje dag själv njuta av att ha en ung hund med en fantastisk mentalitet.

I april väntar den här familjen smått när Mini ska bli mamma och jag skall bli mormor. Mini bor här hemma med sin fästman och Gottfrid kommer på daglig basis att ha ett spädbarn kring sej.
Vänja sej vid skrik och att en annan varelse får en väldig massa uppmärksamhet.
Vänja sej vid att ibland få stå tillbaka och att vara försiktig med den lilla.
Det blir en del av utmaningen 2014 i vårt hundliv.

Men framför allt vill jag fylla det med grisöron. Med långa promenader. Med en delad glass på stan. Med en tupplur på altansoffan. Med ett stilla nattdopp i havet.
Med korv å bröd. Med att debutera i utställningsringen. Med pussar å kärlek.
Jag hoppas att han får vara frisk och fortsätta utvecklas på det positiva sätt han gjort hittills.


Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renrasig eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2014

1 kommentar:

  1. Har vært morsomt å følge disse innleggene, selv om jeg ikke har kommentert noe i det siste så får jeg med meg det meste her inne. En av de fineste bloggene jeg leser, du setter så godt ord på tingene.
    Høres ut som mange fine mål du har for i år :-)
    Klem Laila

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare