torsdag 6 februari 2014

Vem är du?



1. Har du många nära vänner?
Nej, en handfull kanske. Knappt det. Men de jag har tycker jag mycket om!

2. Finns det människor utanför din familj som du faktiskt älskar?
Ja, det finns det. Mina närmsta vänner.

3. Hatar du någon?
Nej, jag har svårt för hat. Jag kan känna förakt för personer/ grupper. Å det är kanske värre?! Men hat är en övergående känsla hos mej.

4. Är du långsint?
Ohh yes. Å det är jag inte stolt över. Jag kan förlåta oförrätter men bara till en viss gräns. I mitt inre finns allt lagrat. Som ärr jag inte kan sluta fingra på.

5. Vilken typ av humor har du?
Torr och sarkastisk.

6. Vilken är din starkaste egenskap?
Det är nog min vilja (å inre tvång) att alltid förstå hur andra tänker och varför de agerar som de gör.

7. Å den svagaste?
Absolut min önskan att bli älskad, sedd, bekräftad. Att jag inte har det inom mej.

8. Skulle du kalla dej själv lycklig?
Jag är lycklig korta stunder. Ganska ofta. Men jag går inte runt och känner mej som en lycklig människa.

9. Har du lätt för att bli förälskad?
O ja. Hela tiden. I män. Kvinnor. Djur.

10. Är du social?
Både ock. Jag är oerhört socialt kompetent. Det är en av mina främsta egenskaper.
Jag kan umgås och prata med vem som helst. Föra mej i de flesta sammanhang.
Men jag har oxå ett oerhört behov av ensamhet och tid för mej själv.

11. Vilken är din mest otippade sida?
Att jag är blygare än vad någon kan tro. Att jag gillar att brodera.

12. Vilket är ditt tidigaste barndomsminne?
När pappa tvingade i mej flytande blodröd maskmedicin med våld å hot. Å hur jag sedan kräktes... rött... på en biograf. Jag var kanske 4 år.

13. Vilken roll är du mest lyckad i?
Trots misslyckanden där med, min mammaroll.

14. Å mest misslyckad?
Kanske i min roll som hustru?

15. Tror du på Gud?
Ja, inte okritiskt men absolut. Kanske mer som en förhoppning.

16. UFO'n då?
Inga som varit här iaf.

17. Vad i ditt liv skulle du vilja slippa?
Mkt. Gräl. Konflikter. Saknad efter barnen. Att jobba så mkt. Mina ständiga krav på mej själv,

18. Vad i ditt liv kan du inte leva utan?
Hundar. Gottfrid är min bästa polare och min största källa till vardagslycka.

19. Vad är din identitet?
Arbetarklass. Sosse. Mamma.

20. Tycker du att du är snygg?
Ibland.

21. Intelligent?
Njä, inte särskilt.

22. Rolig?
Jodå, ganska.

23. Vad har du för laster?
Allt för många. Nikotin. Gottfrid. Promenader. Chips. Alkohol på helgen. Att få shoppa regelbundet.

24. Tycker du sex är kul?
Så där.

25. Vilken blogg vill du rekommendera?
Helt ärligt? Min egen.

Häng gärna på. I egen blogg eller bland kommentarerna. 

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jeg henger med. God torsdag fra Bjørg

    SvaraRadera
  2. Kan känna igen mig mycket, i både detta o det föregående inlägget... :/
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  3. Har ju ingen blogg längre så jag svarar här :)
    1. Nej. Men de vänner jag har står mig mycket nära.
    2. Oh ja! Mina närmsta vänner och ibland även dem som inte är nära….Jag blir varm och glad av vänner. Och jag tror att jag är så som människa, jag har mycket lättare att älska än att hata.
    3. Nej och här är jag som du, jag har svårt för hat, men kan känna förakt. Och jag kan bli jäkligt arg.
    4. Långsint? Nä, inte det minsta faktiskt.
    5. Jag har konstig humor. Jag kan skratta ofantligt åt sådant som är helt meningslöst…Som den där konstiga "vet du vad det här är?" "Nej" "Inte jag heller FÖR här kommer en till"..Och så älskar jag sådan humor som är pricksäker - många stand up-komiker är bra på det. Bl a Regnér eller vad han heter och så Gardell. Där det finns något sarkastiskt men också bakomliggande sorg. Men jag kan absolut inte berätta en historia utan att förstöra den på ett eller annat sätt.
    6. Min enorma energi, min förmåga att skapa delaktighet och mitt rättspatos (vilket jag för övrigt tycker är en av dina starkaste sidor)..Jag kunde inte välja en stark sida för de här hänger ihop.
    7. Att jag alltid är så "på".
    8. Ja. Inte för att jag inte har haft svåra stunder i livet, utan för att jag har förmågan att glädjas åt det, se ljust även när det är beckmörkt.
    9. Nej, men lätt för att älska - som sagt!
    10. Ja, men som du en ensamvarg i stunder också. Tycker det är skönt med ensamhet, man får liksom möjlighet att höra sin egen inre röst.
    11. Att jag blir nervös som sjutton när jag ska ringa till myndigheter - på gränsen till fobisk faktiskt. Och att jag har svårt att fylla i blanketter.
    12. Sommaren 1963 och vi var på Gotland tillsammans med en annan familj. Mamma skulle gå till frisören och jag fick inte följa med mer än en liten bit på stigen vid stugan. Jag stannade på stigen och mitt i ett myrstråk. Det kryllade av myror på mig. Jag grät och skrek, livrädd. Mer minns jag inte av det. Men än i dag tycker jag att myror är lite obehagliga.
    13. Mammarollen.
    14. Företagarrollen. Jag är inte gjord sån att jag klarar av försäljning och inte heller för den delen att ALLTID vara ensam.
    15. Ja, men inte i traditionell mening. Jag ser det som en inre röst. Och ur det perspektivet så tycker jag att berättelserna om Jesus har ett stort symboliskt värde. Den att vi ska värna "dessa våra minsta". Och det gör vi ju tillsammans i stunder, A!
    16. Nej. Jag är allt för skeptisk för att tro på den typen av föreställningar. Den dagen forskare kan påvisa existensen av annat liv, ska jag tro på det.
    17. Dumskallar och intolerans - jag tänker på alla diskussioner med människor som är rasistiska och okunniga, som de som kommenterar ibland här på din blogg, på FB och i andra sammanhang. Sådana som visar rasismens och fascismens fula tryne. Mer privat sett finns det faktiskt inte så mycket som jag är missnöjd med. Det skulle väl vara att jag skulle önskat mig bättre relationer med min far och min bror.
    18. Mina underbara ungar, min underbara man och min racercykel! :)
    19. Intellektuell övre medelklass.
    20. Ibland. Ibland jäkligt ful. Det är uppenbarligen en humörsfråga för min del. Tycker oftare att jag är snygg när jag har fixat till mig och ibland orkar jag inte ens se mig i spegeln.
    21. Ja, över snittet.
    22. Nej, mer knasig än rolig.
    23. Snus, vin och godis.
    24. Ja för det mesta. Inte alltid dock. Är väldigt humörsberoende där också.
    25. Din. Och "Ett gott arbetsliv" som drivs av Nätverk Arbetslivet - där jag skriver varannan måndag :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare