onsdag 19 februari 2014

Kära bloggdagbok, ärade läsare...

 

... Här kommer ett litet dagboksinlägg. En slags aktuell status över lägets tillstånd.
Eller ja, okejrå... gnäll.
Inte det mest spännande kan man tycka men jag ville mest säga "hej."
Orken räcker inte till så mycket mer idag.

Jag har varit sjukskriven idag.
Har ett längre tag känt mej sliten.
Symtom så som förra vintern innan jag blev sjukskriven men inte alls lika kraftfulla som då.
Men en konstant trötthet, en ljudkänslighet, snabbt till irritation, konstant huvudvärk.
En enorm uppgivenhetskänsla på jobbet. Vilket jag kan tycka är fullständigt normalt i den miljön. Det finns så mycket som är galet. Heltokerier i sättet att bedriva sjukvårdspolitik, patientsäkerhet och arbetsmiljö på.
Så gott som alla mina kollegor är slitna. Några sjukskrivna. Några på väg dit.
Utöver ovanstående symtom som jag mestadels tolkar som trötthet och stress har jag fått ont i vänster pekfingerled. Låter ju som en bagatell. Är förmodligen det oxå men det är jävligt slitsamt att den hela tiden värker. Ibland bara själva leden, ibland som en strålning upp över hela handryggen.
Ge mej lite tid så ska jag nog fan ha utvecklat fibromyalgi eller nåt annat lurigt :)

Hur som helst. Jag somnade med värsta huvudvärken igår. Jag vaknade med den samma. Ringde jobbet kl 06 och sjukskrev mej och sov sen till halv tre. Halv tre!!!
Å lik förbannat är jag fortfarande trött. Å allt jag gjort idag är att skriva på ett brev och gå en runda med hunden. Vädra lungorna behöver man även som sjukskriven.
Jag ska vara hemma torsdag å fredag med och sen har jag en ledig helg.
Förhoppningsvis hinner jag landa lite under dessa dagar, sova ikapp och mota olle i grind.

Sov sött.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare