torsdag 27 februari 2014

Födelsedagsbarn å knäck i öronen.

 

Idag har jag varit ledig. Fick en semesterdag med kort varsel. Sååå skönt.
Ändå ställde jag klockan på väckning redan kl 08:00. Hade en lunchdejt på stan klockan 12 och skulle hinna duscha, tvätta håret och valla jycken ordentligt innan.
Trots att jag somnade ganska sent gick det fint att gå upp och det är egentligen först nu som jag börjat sloka.
Hoppas på tidig sänggång för imorgon är en låååååång dag. Först jobba 7-16 och sen ut med kollegor.

Men tillbaka till idag.
Var ute med hunden. Eller hunden var ute med mej. Eller vi två var ute var för sej men vid samma tidpunkt och samma plats.
Det är frustrerande hur mycket den "lille mannen" plötsligt börjat bry sej om sin omvärld.
Så gott som all träning vi lagt ner, alla kunskaper han förvärvat är som bortblåsta.
Framförallt... och det är det värsta... kontakten som jag hela tiden jobbat hårt för.
Att vara en rolig morsa.
Inte en som bara går där och promenerar.
Jag har alltid lekt mycket med honom. Ruskat träd, hittat pinnar, ändrat takten från smygande till springande, kastat godis.
Å när inga rådjur är i närheten brukar han vara ganska uppmärksam på mej.
Förstå skillnaden mellan kom å hit (tempo/kravmässigt) osv.
Men nu!
Jag kan fåna mej å kasta godis och finna pinnar bäst jag vill. Gottfrid är ändå bara intresserad av sin doftvärld. Att lukta, kissa, sprätta. Lukta, kissa, sprätta.
Löptikar?!
Förmodligen, men i så fall är dom ÖVERALLT.
Vi var ute 1,5 timma och jag kände mej ganska övertalig på den rundan.

Sen åkte jag på lunchdejt.
Världens finaste Dotter nr II fyller 25 år idag. Hon å jag hade stämt träff och även Mini anslöt.
Vi käkade lunch och pratade om ditten och datten innan vi gick iväg för att leta upp en födelsedagspresent hon ville ha. Hon hittade direkt ett par solglasögon hon ville ha å sen inget mer utan var nöjd så.
Vi kollade i allafall i affärerna som vår lilla stad erbjuder.

Spanade in bokrean med.
Vilken besvikelse!
Ingen av böckerna jag ville ha fanns.
Det var överlag en väldigt liten rea och redan mycket urplockat.
Både i bokaffären och på ICA.
Köpte en liten barnbok till "Mormor/ farmors bibliotek."

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Hejhej på dej!!!!! Vad trevligt att få tid till att läsa bloggar.. Och kul att se att du haft en ledig dag OCH roligt att se framemot! Jag har haft en hemsk vecka och inte haft tid till något annat än att jobba, gå på möten och jobba lite till. När man är förkyld och tung i huvudet orkar man inte så mycket mer. MEN - hoppas du har en fin helg A!! Och du - inboxa mig om när du är ledig!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare