söndag 9 februari 2014

En liten uppdatering

Ibland (rätt ofta) talar jag till mej själv som Stig-Helmer i Sällskapsresan.
Ni vet när han står där på toa med armarna utsträckta och upprepar mantrat:
"Jag kan flyga, jag är inte rädd. Jag kan flyga, jag är inte rädd."
En sån sak som jag kan rabbla är "Släpp det, gå vidare."
För jag har väldigt lätt för att låta småtjafs och en taskig kommentar stjäla långt mer energi än vad den är värd. Jag kan låta små konflikter förstöra lediga dagar som jag längtat jättelänge efter.
Det fungerar "så där bra" kan jag meddela att tala till sej själv.
Jag är rätt kass på att lyssna.
Min man brukar säga att han kan fjäska för mej i timmar i hopp om att få lite hångel utan att jag hänger på men han lyckas alltid få in mej i ett gräl på under 30 sekunder om han önskar det.
Mmmm.
Så är det nog. Jag kan vara lättantändlig som en krutdunk och svara i affekt för att i adrenalinets kölvatten fundera om det var värt det. Värt att säga vad man tycker å känner alltid.

Igår hade jag en fantastiskt skön ledig dag.
Jag vaknade och kände att "Idag ska jag ta tag i det" och så gick jag upp, klädde på mej mina springkläder och gjorde det. Livrädd att jag skulle vara på ruta ett och få stanna upp flämtande efter 100 meter.
Men det gick bra. Visst kortare och långsammare än förr men det var typ 4-5 månader sedan sist så 3,5 km var jag jättenöjd med. Å jävlar vad det känns i lår å häck idag.

Sen färgade jag håret och gick ut å gick med min hund en lång runda utmed havet.
Städade, fixade med mat, gjorde i ordning mej.

På kvällen kom goda vänner och vi hade en fantastiskt trevlig kväll med god mat, alkohol, kortspel och stundvis hårda diskussioner.
Kom i säng för sent å för berusad och sov till 13 idag.

Ett?!
På eftermiddagen lixom.
Hela söndagen har varit lat bortsett från en promenad med hunden.
Pizza å bers. Blogghäng och läsning.
Ledig ytterligare två dagar och det ska bli sååå skönt.

Imorgon börjar tex jag å Gotteman skolan igen!

Puss/ Asta

Nu ska jag ta mej tid att svara på lite av era kommentarer i tidigare inlägg. 

2 kommentarer:

  1. *ler* Kram på dig - låter som en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo :) och jag är ledig imorgon med. DET är underbart.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare