söndag 26 januari 2014

Mitt val av bok för februari

Lite skamsen efter att ha skolkat från januaris bok närmar jag mej vårt Bloggdalatorg.
Men jag är förlåten av Catharina och jag verkar inte ha missat något större mästerverk.
Jag lovar att jag skolkat klart för i år.

Då så.
Ny runda i Bloggdalas bokcirkel.
Det är min tur att välja och jag har funderat länge på vad jag ska välja.
Lättsamt eller djupt? Svenskt eller utländskt? Känt eller okänt?

Valet föll på, för mej, okänd mark.
En bok som fått oroligt spretiga recensioner.
Allt ifrån rena tokhyllningar till totala sågningar.
Det är även en bok som jag hoppas skall väcka tankar/ känslor att diskutera kring efteråt.
Jag älskar vår bokcirkel men vi har svårt att få till samtalen bortom de rena recensionerna efteråt. DET hoppas jag att denna bok skall hjälpa till med.

Jag har valt "Örfilen" av Christos Tsiolkas.
Hoppas ni inte läst den?
Recension söndagen den 23:e februari.

Puss/ Asta

Örfilen (pocket)

4 kommentarer:

  1. Se där - en bok jag inte hört talas om! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Den är bra. Väldigt bra. Men låååång och jag blir lätt uttråkad och den står och stampar en smula utan att komma vidare. Men intressant. Bra diskussionsunderlag. Nyfiken på din recension

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig hört talas om den, spännande!

    SvaraRadera
  4. spännande val. denna har jag läst om en del och vait nyfiken på. bra att f en anledning att faktiskt läsa!
    Hoppas på spännande diskussioner, tycker det har varlit lite dåligt med både diskussioner och kommentarer än då länge, om jag får lov att vara lite kritisk.. kommentarer och diskussioner är ju så kul när det kommer till böcker!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare