söndag 26 januari 2014

God morgon å sånt där.

 

God morgon!

Jag är mitt i en jobbarhelg. Har hunnit halvvägs. Gör kväll idag och dagpass imorgon.
Bortsett från att jag känner mej sliten så gör det mej ingenting att jobba helg.
För mej kunde det lika gärna vara tisdag idag. Men det känns att jag är borta från hemmet mycket.
I natt smugglade jag upp Gottfrid i sängen. För att jag träffat honom för lite.
För att han behövde tanka lite mammakärlek och jag lite Gottfridkärlek.
Sängen är 1,40 bred och vi har snarkat sida vid sida.
Gott.

Det är ännu en kall januaridag. Har inte januari i år känts som evighetslång?
Vi har mellan 3-5 minusgrader men ingen sol och hård vind så det känns betydligt kallare och promenaderna den sista tiden har varit allt utom njutningsfulla.
Alldeles oavsett hur jag klär mej så fryser jag in i märgen lång tid efter att jag kommer in.

Just nu väljer jag ändå att fokusera på det som är bra.
Tänka på vad jag faktiskt kan och har.
Jag HAR ett jobb att gå till, jag PALLAR faktiskt att jobba igen även om det är många pass och stressigt och trots att jag får byta grupp å patienter nästan varje gång jag kommer till en ny arbetsdag.
Jag KAN gå ut och gå. Jag ÄR frisk och stark och jag HAR en ung, fin hundkille att vara ute med.
Jag skjuter undan de negativa tankarna och väljer de positiva just nu.
Det är medvetet och det är för mej ett aktivt arbete och ingenting som kommer naturligt för en gnällfia som mej.
Men just nu går det bra!

Nästa vecka arbetar jag mindre. Måndag, onsdag, torsdag, söndag.
På torsdag fyller min mamma år. På fredag ska jag ta ett glas rött (eller två) och fira att januari tar slut för denna gången. På lördagen ska vi hälsa på äldsta dottern och hennes familj.
I övrigt skall jag fortsätta med 5:2 och försöka ta mej ut på längre promenader.
Jag som älskar att gå och gärna tar omvägar hem har i den sista tiden av kyla kortat ner rundorna.

Hoppas ni har ett fint avslut på helgen.
Önskar er en god start på nya veckan. Ska ni göra något spännande?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jo, januari har var jäääääävligt lång... :(
    Jag firar på fre med att gå till frissan :))
    Har oxå tagit mig i kragen o försöker tänka positivt o kommit igång med träningen.
    ha en skön söndag !!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig - januari har varit helvetisk kall och lång.. Och du - så bra att en gnällfia som du har så många positiva tankar! *ler* Bra där A!

    Kramar - så ses vi snart!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare