måndag 27 januari 2014

Är verkligen män dumma i huvudet?

 

Nu har det hänt igen. Vilket ju inte är så himla konstigt eftersom det händer hela tiden.
Ännu en friande våldtäktsdom. Ännu en man som inte begripit bättre.

En man "raggar upp" en mycket berusad kvinna på puben Murveln i Göteborg.
På vägen ut ur restaurangen ramlar hon och blir liggande en stund.
Mannen hjälper henne upp och tar med sej henne hem.
Väl hemma serverar han henne ännu mer alkohol.
Sen har han sex med henne.
Kvinnan hade under tiden en promillehalt någonstans mellan 2-2,5.
Men mannen, duglig nog att knulla, märkte inte att hon var berusad och frias därför.

Japp.
Han "tog för sej" kan man säga.
Jag har i min ungdom (eller ja, barndom är mer välbeskrivet) oxå råkat ut för "män som tar för sej" på samma vis.
Jag anmälde aldrig. För jag trodde att jag var korkad å dum i huvudet och att män fick göra så. Vilket de får. Eftersom samhället tror att män är korkade och dumma i huvudet.

Jag kan inte dra någon annan slutsats.
Om jag stryker runt på krogar sent om nätterna bland berusade och ouppmärksamma människor och snor deras plånböcker/ drinkar/ jackor eller vad jag nu vill ha och sedan med oförstående min säger "Jag trodde han sa ja" så tvivlar jag på att jag skulle bli frikänd.
Vad tror du?

Det är konstigt att män anses vara så kompetenta i andra sammanhang.
Dugliga att ha som chefer och styrelseordföranden. Som statsministrar och på bank.
Som läkare. Forskare. Piloter. Poliser.
Domare. Advokater.
Pappor.
Men just när det kommer till sex...
Då tror de att nej betyder ja.
Att våldsamt motstånd är en del av sexet.
De kan inte se att en kvinna är redlöst berusad.

Märkligt.
Så min fråga är... Är män så jävla dumma eller är det samhället som låter dem vara det?
Våldtar de därför att de kan?
För att samhället sänder ut signaler om att "visst, ta för dej."
För att samhället och även vi föräldrar i all välmening lär våra döttrar hur man inte blir våldtagen.
"Håll ihop, gå inte ensam, åk inte med någon du inte känner, ta inte emot drinkar fån okända, håll koll på din dricka, bli inte för full, ska du verkligen ha så där u-ringat?!" 

Vad tänker du?
Å ffa ni män som läser, vad tänker NI?
För detta är ett ämne som ständigt och återkommande diskuteras och debatteras av arga kvinnor. Var är alla vettiga, snälla och o-dumma män?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Du har så rätt i allt du skriver och det finns många män som håller med dig och skäms över samhällets "dumförklaring" av män, som inte vill få sina döttrar eller fruar våldtagna av översexuella idioter som har samhällets lagar, domare och nämndemän bakom ryggen. FY F-N för det idiotiska svenska rättsväsendet. kram

    SvaraRadera
  2. Håller med! Sjukt är samhället:(
    För övrigt har jag "en mkt vettig, snäll, och o-dum" man därhemma..... Tyvärr räcker det inte till hela vägen iaf, men att leva med nån som inte delar basala sunda värderingar,-typ är feminist, mot rasim, homofobi o pedofili etc etc är ju uteslutet!
    Kan ju börja undra om jag inte dragit storvinsten iaf, när man ser på rättsväsendet...som iaf BORDE vara ett "tvärsnitt" av den manliga befolkningen!
    Sorgligt...

    SvaraRadera
  3. Den största klyftan som delar mäns åsikter i Sverige just nu uppfattar jag att detta är. På ena sidan dessa kvinnofientliga idioter och på andra sidan vanliga män som hatar att bli förknippade med idioterna bara för att de är män.

    SvaraRadera
  4. sa denna kvinna nej?
    Det är väl hennes fel att bli full på festen och inte ha vett nog att inte följa med honom hem.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare