tisdag 28 januari 2014

15 egenskaper och egenheter med min hund

 

Läste ett inlägg på en blogg som jag lär besöka igen, kolla in här.
Tänkte jag skulle härma lite :)

1. Det finns enmanshundar å det finns mammegrisar och sen finns Gottfrid.
Jag har aldrig varit med om maken till hur mammig han är.
Han följer mej överallt. Även på toaletten. När jag inte är hemma men hela övriga familjen är det så ligger han ändå å bara väntar på mej.

 

2. När Gotte 8 veckor kom till oss var han jäääätte rädd för vatten.
Han gick omvägar kring vattenpölar och han satt kvar på stranden och pep när vi andra badade. Nu är han tokig i allt som är blött och älskar att simma.

3. Gottfrid stjäl sällan mat. Det är egentligen inget vi lärt honom att låta bli.
Han kör en annan taktik... sätter sej nedanför bänken/ bordet där det står nåt gott å skäller på det. En dag kanske kycklingfilén blir så rädd att den hoppar rätt ner i gapet på honom.

4. Vid sidan av mamma är hundtjejer det bästa Gottepojken vet. Rätt naturligt när man är 20 månader.

 

5. Gottfrid älskar familjens katt. Familjens katt älskar inte Gottfrid.

6. För att vara unghund och mastiff är Gottfid rätt lydig och lyhörd, särskilt när han är lös. Men guppande rådjursrumpor GÅR inte att motstå.

7. Gottfrid är en  väldigt lat hund. Att lösa problem (som en burk över en korv) är inte hans melodi. Då ger han hellre fan i korven.
Samma sak ute, nosen används bara när ögonen och synen inte räcker till.

 

8. För sin ras... Dogue de Bordeaux... är han ganske liten å nätt.
Fast än är han inte färdigvuxen på långa vägar.

9. Som de flesta hundar älskar Gotte att få ben. Men han tuggar oftast inte på dem.
Nej, han springer runt å stajlar en stund å sen gräver han ner dem.

10. Så gott som varje dag går han långa promenader på stranden.

 

11. Ett jobbigt ofog han har är att hans favoritlek fortfarande är att bita i sin mamma.
Å han biter hårt!
Blåmärken över armar och ben (ibland på rumpa och tuttar) är vardag.

12. Han är en riktig matvägrare. Äter kanske hälften av vad han ska.
(Å har blivit bortskämd på kuppen.)

13. Hans snarkningar är bland det mest sövande som finns.

14. Dregel. Dregel är Gottfrids mellannamn. Det finns överallt. På vägar, speglar, köksluckor, golv och alltid i höfthöjd på mina kläder.

 

15. Gottfrid är en utmärkt representant för rasen.
Sund, stark och smidig i kroppen. Lugn, stabil, snäll.
Charmig och kärleksfull. Lagom med vakt.
Han är min prins. Min Gudasände.

Puss/ Asta


3 kommentarer:

  1. Haha, tack för dagens garv :D
    Nr 3 !!!
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  2. Haha, han verkar vara en riktig sköning! Både jag och sambon gillar rasen väldigt mycket, men det är inte ofta en stöter på någon, så kul att iaf lära känna en såhär :)

    ... Det där på 7:an känner jag för övrigt igen här hemifrån också. Han brukar dock lägga sig ner och se helt bedrövad ut över att han måste tänka för att få maten, och ge en lite ledsna blickar. Hjälper man honom inte så går han därifrån, och hoppas på att det är enklare att få käk nästa gång :P

    SvaraRadera
  3. Med andra ord så är han UNDERBAR "lilla/stora Gotte ♥ , bara älskar dina bilder och beskrivningar av Gotte ♥

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare