söndag 15 december 2013

Så mycket bättre dreamteam


Så var årets "Så mycket bättre" över.
Jag har inte sett alla avsnitt i år men mitt intryck är att det varit den svagaste säsongen hittills. Det var en del individuellt duktiga musiker, en å annan bra tolkning men den någon direkt kemi uppstod aldrig bland deltagarna. Åtminstone gick den inte genom rutan.

Här är min önskeuppsättning för nästa år.
Mitt dreamteam. En utopi då många av de här artisterna aldrig skulle ställa upp på dylika jippon.

Annika Norling "Säkert."

Nina Person fr Cardigans


Py Bäckman


Lars Winnerbäck



Jay Smith



Tommy Körberg

Hur ser ditt dreamteam ut?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag köper dina kvinnor rätt av, men sen skulle jag gärna se Anneli Rydé, Mats Rånander och Joakim Thåström i stället för de män du har med. Men att få Thåström med i det här är nog en verklig utopi! I år tittade jag inte ens på det, såg lite av det första avsnittet och blev gäspig...

    SvaraRadera
  2. Winnerbäck och Thåström är givna på min önskelista. (Och dessutom väääldigt osannolika...)
    Melissa Horn kunde vara kul. Och Stefan Sundström. Som den gamla punkare jag är skulle jag älska att se Johan Johansson i det gänget också. Ont om kvinnor på min lista nu... Hmm... Robyn vore intressant! Och Amanda Jenssen. Oj, nu blev det nog en för mycket men tänk vilka roliga tolkningar det skulle bli! :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare