tisdag 31 december 2013

Profetior inför 2014

 

2014 blir året...

... som Ängla-Pängla upptäcker att mormor är den hippaste människan i världen att hänga med.

... som vi får en röd-grön regering.

... som Sd åker på storstryk och Sverige reser sej mot rasism.

... som sommaren blir den varmaste i mannaminne och havet ändå inte innehåller några brännmaneter

... som Cissi å jag åker på en utomlandsresa för första gången helt själva.

... Som Gottfrid å jag tävlar lydnadsklass 1 med utmärkta resultat.

... som jag får två nya barnbarn att älska.

... som jag vågar mer

... som jag är lite schysst mot mej själv.

... som jag springer en mil igen.

... som världen vaknar upp mot miljöförstöringen.

... å som orättvisorna börjar suddas ut.

... som vi vinner guld i OS hockeyn.

... som Frölunda tar SM guld

... som jag gör mej av med de som stjäl min energi

... å tar vara på dem som tillför.

... som jag läser en massa bra böcker

... blir smal igen

Vi kan ju hoppas i alla fall.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år på dej! Det vi ska göra tillsammans är att kick some sverige demokraters as! Jag LOVAR att inte rösta på dem.

    Kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi Nina. Gott nytt på dej och god fortsättning. Jag hoppas vi ses under 2014. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare