lördag 21 december 2013

2014 lovar jag ingenting, men siktar högt.

 

Nej, jag lovar ingenting.
Jag är för gammal för sånt. Jag känner mej själv för väl. Jag är pinsamt medveten om min karaktär och min uthållighet.
Men! Nästa år har jag som stark målsättning att...

Ta minst 1 vit månad, gärna längre.

Att börja med 5:2 dieten direkt efter nyår (ja, jul faktiskt.)

Komma tillbaka till min vikt på 58-59 kg (räknar med att detta mål nås automatiskt om jag håller mej till de två ovanstående.) 

Att sluta äta griskött eftersom grisar är synnerligen intelligenta djur å jag samvetsmässigt inte kan försvara en sådan kost. På sikt dra ner även på mitt övriga köttintag.

Börja springa igen.

Läsa minst 1 roman i månaden utöver Bloggdalas bokcirkel val.

Våga mera! I det tänker jag bland annat på bilkörning men oxå på att bättre lyssna på vad hjärtat säger.

Utvecklas i min yrkesroll. Jag har stått still ett tag.

Fortsätta njuta av de små tingen i livet i allmänhet och av Gottfrid i synnerhet.

Njuta av barn och barnbarn.

Vara ledig valdagen och dagen efter och fira av bara FAN

Lära mej sova utan insomningstablett

Vad har du för målsättningar inför året som kommer?

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare