söndag 1 december 2013

Mål å nya planer

 

"Hur gick det för Asta med förra veckans mål?" sitter ni väl där å undrar allesammans i Sveriges avlånga land (å en å annan ute i stora världen med.)

Ja, jag får väl bekänna att det gick "så där." Lite halvvägs.

Löpningen... en fjuttig dag. I tisdags.

Putsa fönsterna på nedervåningen... nöjde mej med kökets fyra fönster.

Storstäda och skura luckor å annat... jo då.

Städa båda toaletterna... det med.

Mys med kollegor å parmiddag... där fuskades det inte minsann och är två goda anledningar till att löparmålet stöp. Det har varit en hel del alkoholhaltiga drycker med sträng baksmälla till följd.

Dejt med frisören... sköts upp till nästa vecka.

Adventpyntet är framme. Julgardinerna uppe i köket.

Julklappar är inte inköpte, GeKås har jag inte varit på, julköttbullarna har jag inte orkat tänka på.

Promenader, läsning och "bara vara" har det blivit en del.

Vikten... väger mej imorgon men skulle inte tro att jag tappat nåt. Tvärt om.

Nästa vecka... 

Springa varannan dag. Måndag, onsdag, fredag, söndag. Eller nja, blir det tre tillfällen är det godkänt.

Träffa bästaste Cissi en sväng imorgon å planera in en knäckkväll.

Äldsta dottern å lilla Ängla kommer måndag- tisdag <3

Träffa min frisör för en liten dejt på tisdag.

Jobba onsdag-söndag.

Fortsätta mitt uttrappande av insomningstabletter. Har nu en så liten dos att den inte funkar ändå, vilket resulterar i att jag somnar fram på småtimmarna (är svintrött jämt) men nu ska den bort!

Komma under 60 kg gränsen.

Inte dricka nån glögg!

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Varför alla dessa måsten o mål. Lev livet som det kommer.

    SvaraRadera
  2. *ler* Vad trevligt det var att luncha med dig A!! Och du - gillade verkligen ditt förra inlägg om tio saker tomten inte behöver bemöda sig med att komma med…

    Jag tycker du varit duktig denna vecka och för en gångs skull (nåja, kanske inte bara "en gångs skull") håller jag med Anders. Lev!! Ibland går det asabra. Andra gånger mindre bra. Men du kommer i alla fall kunna säga den dagen som blir din sista att du levt.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Du gjorde ju det viktigaste, läsa, promenera och bara vara!

    SvaraRadera
  4. Ska du inte med på glöggen på torsdag? 😕

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare