tisdag 31 december 2013

En stulen lista om året som gick

En stulen lista får sammanfatta året ytterligare en gång.
Häng gärna på, ge dina svar här eller i din egna blogg.
Tjejen jag stal listan från hittar ni här.



Mormorsminen. Håller mitt första barnbarn för första gången


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag pussade ett barnbarn. Jag var på Cypern. Jag umgicks med min mamma 1 vecka i sträck som vuxen. Jag sprang en mil. Jag tog farväl av mitt ankare, höll henne i min famn när hon dog. Jag gjorde massor av minnesvärda saker detta året som jag aldrig tidigare gjort.

Hur har ditt 2013 varit?

Det har varit "mer." Stora känslor. Svåra och bra.

Blev du kär i år?

Jag blir kär varje år i underbara människor och djur som jag möter.
Gottfrid blir jag mer å mer kär i för varje dag som går. Han är fantastisk min gudasända.



Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma

Självklart Märtas dödsdatum. Förlåt om jag upprepar mej men så är det ju.
Även om jag inte kommer minnas exakta datum så kommer jag minnas många händelser. Ska jag välja några andra än de största som jag skrev på första frågan så när Cissi å jag var på Badjävlar... magisk kväll. Eller när bloggtöserna Nina, Maria och Jessica kom till Varberg och senare oxå när Maria kom med sina barn.
Sjukskrivningen jag hade i början på året. Köpenhamnsresan med mina underbara fr jobbet. Parmiddagar i all enkelhet med Carina o hennes man.


Vad är din största framgång 2013?

Det måste vara löpningen. Absolut.
Att med astma och noll träningserfarenhet på några månader nå sådana resultat... det kommer jag alltid bära med mej även om jag aldrig springer ett kliv till. Jag kunde!

 


Bästa köpet?

Mina Ecco Gortex och mina Eccostövletter. Använder och älskar dem varje dag.

Vad spenderade du mest pengar på?

Skor skulle jag tro :) Å min hund.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja men absolut, se svaren ovan.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?

Funderade över det förut, innan denna listan men kom inte på några särskilda.
"Hosianna" med Winnerbäck kanske.

Vem har du umgåtts med mest?

Mini och Gottfrid.

Har du haft ett förhållande under 2013?

Fortfarande gift ja...

Vart reste du under 2013?

Till Cypern och till Köpenhamn. Båda var nya bekantskaper. Båda var härliga.

 

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?

Jag vill ha mer glädje. Mer mod. Mer kärlek. Mer harmoni. Mer jävlar anamma.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Det minns jag faktiskt inte. Märkligt.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Ja.

Vem saknade du?

Märta mitt hjärta, mitt ankare i livet.

De bästa nya människorna du träffade?

Ja bloggbrudarna. Fick till en dejt med min frisör. Fick en hel del nya fina kollegor, bla tjejen jag snodde listan av.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Det finns inget ödesmättat med en Nyårsafton. Livet rullar på. Datum är bara nummer. Nu fortsätter vi denna jobbiga, hårda, ångestfyllda, härliga, spännande, roliga resa som kallas livet.

Gott nytt år på er världens finaste läsare! Love you all.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare