torsdag 14 november 2013

Små, små irritationsmoment i vardagen.


Livet är fullt av små glädjeämnen. Ett gott glas vin, en innerlig puss, ett tungt hundhuvud i knät.
Men livet är oxå fullt av små irritationsmoment.
Såna där små, små i-landsproblem som man knappt törs nämna men som ändå är där och retar (... och inte på något skojigt sätt.)

En sån sak kan vara att blandaren i köket går sönder inte ens 3 år gammal.
I köket behövs ju lixom inte vatten eller så. Neeeej då, det går lika bra att fördiska i handfatet på toa.
Vilken TUR att vi lyssnade på snickarn som byggde köket.
"Inte köpa IKEAS grejer, satsa på kvalitet när det kommer till blandare."
Kvalitet my ass. Men dyr var den. Å snygg så länge den varade.

 

Det är alltid härligt att vara behövd. Ja det är faktiskt ett behov lika stort som behov av kärlek.
Å om jag är älskad tvivlar jag på ibland men aldrig på om jag är behövd.
Jag är nämligen behövd så in i ... älgvete.
Inbrända/ intorkade matrester vareviga morgon.
Idag blev det x 2. Städade upp, promenerade jycken, handlade och si så där ja... stekpannan var använd igen.

 

Vissa saker ska bara funka. Dit hör bilar, dit hör magar, dit hör stånd och dit hör datorer. Å så klockor då.
Jag vet inte HUR många hundra gånger jag slängt en blick på klockan idag och noterat att "nää, det kan inte stämma... nu heller."
Byt batteri tänker kanske du.
Sköt dej själv svarar jag då. :)

 

I bilen... båda bilarna behöver förresten lagas för att klara en ombesiktning... lyser "servicelampan" ilsket brandgul (denna är inte orange, den är brandgul) var gång man startar bilen.
Som en evig påminnelse till mej om att jag borde skaffat mej en ordentligare eller kanske rikare make.

 

Ska försöka orka jobba i morgon. Hujedamej.

Ps. Nämnde jag förresten att vi fått stopp i handfatet på toa. Undra varför?!

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare