söndag 24 november 2013

Nästa vecka...

 

Söndag. En god dag att summera.
Särskilt idag. Min gamla almanacka slutar idag. Imorgon börjar jag använda min nya.
I morgon är första dagen på semestern även om jag fick fuskstartat den redan i fredags.

I fredags återupptog jag även löpningen efter en månads uppehåll och efter att mentalt ha gett upp den. Det gick segt men bättre än förväntat.
Idag tog jag mej ytterligare en runda.

Mitt första mål denna kommande vecka blir att försöka springa varannan dag.
Istället för att jaga på mej själv med längder ska jag tillåta mej själv att delvis starta om och istället för antal meter fokusera på vanan.
30 minuter tänker jag nöja mej med att springa. Det borde jag rimligen både stå ut med och hinna med.
Så 30 minuters rundor på tisdag, torsdag och lördag kommande vecka.

Fönsterna ska tvättas på nedervåningen (övervåningen skiter jag faktiskt i.)

Skåpluckor, lister, dörrar, lådor ska tvättas av och ur.

Huset skall städas noga. Båda toaletterna skuras.

Julgardiner och dukar ska fram.

Adventspynt. Stakar ska fram, stjärnor ska upp.

Julklappsinköpen skall påbörjas.

Julköttbullarna stekas.

Det stora lågprisvaruhuset skal få sej ett besök då jag förutom diverse hygienartiklar behöver införskaffa stearinljus i massor, ny huvudkudde, några nya tomtar.

Jag ska bort på glögg med några kollegor.

Jag ska dejta min frisör.

Jag ska håll parmiddag på lördagen.

Jag ska njuta av långa hundpromenader, läsning å tid "att bara vara."

Jag ska ner under 60 kg sträcket igen (59,5 kg duger.)

Nästa söndag får vi se vad som hanns med och vad som eventuellt tullades på eller ströks.

Hur ser din kommande vecka ut? Har du några mål med den?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Låter som en underbar och välbehövlig vecka!! Jag tycker du gör helt rätt. Själv skall jag göra en miljon saker. Vi firar min mammas 60 årsdag hos oss på lördag och då det är en överraskningsfest för henne med alla barn och barnbarn, är det en hel del att hålla reda på. Dessutom är det ju första advent! Men på fredag skall jag luncha med en saknad kompis! :)

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare