fredag 8 november 2013

Här ska fan tränas.



Läs med fördel inlägget under först!

Här ska tränas!
Här ska liggas i!
Här ska inte tröttnas, inte ges upp!
Denna gången menar jag det, denna gång har jag inte bara fått inspiration utan oxå nycklar å om jag stöter på patrull så tänker jag söka professionell hjälp.
En mental PT.

Jag är inte längre tjock!
Jag ser ut som de flesta andra i min ålder.

Mina tuttar är inte hängiga!
De har använts till det naturen tänkt, till de finaste av gåvor, och funkat super.

Min mage är inte degig!
Tänk vad den har gjort! Burit livets mirakel. Inte en gång, inte två... fyra gånger.
De fyra människorna jag älskar mest på jorden har grott å vuxit sej livskraftiga där, precis under mitt hjärta.

Min kropp har hittills skött sej med bravur!

Jag har inte dålig karaktär!
Jag har dåligt självförtroende i att tro mej ro i land saker.

Jag är inte omoralisk, fånig eller falsk!
Jag reagerar högst adekvat utefter den situation jag lever i.
Vi behöver alla få falla... och bli fångade.
Alla behöver vi kärlek, omsorg, sex och beskydd.

Jag är inte svag!
Jag är stark. Jag står där jag står. Slogs mot taskiga odds men har klarat av det mesta jag tagit mej för i livet som varit viktigt.

Jag är inte en dålig mamma!
Jag har brutit många förbannelser min släkt burit på och jag har gjort mitt bästa utifrån mina resurser.

Jag är ingen dålig vän!
Jag är en trött människa. Jag har mycket kärlek och goda intentioner men orkar inte riktigt. Å mina vänner kan ju faktiskt slå mej en pingla oxå.

Jag gör mitt bästa. Jag anstränger mej!

Nej, jag kommer inte att straffas, mista, förlora, få stå till svars.
Varken nu eller sen.
Åtminstone inte för att jag är en usel människa.
Jag är felbar. Mänsklig. Men i grunden försöker jag.

Nej :) Tankarna känns inte naturliga. Inte heller sanna.
Men jag ska öva. Öva. Å öva igen.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag blev så glad av dina sista två inlägg! Men så är jag ju väldigt intresserad av personlig utveckling och tror på att vi själva har den inneboende kraften att förändras och utvecklas. Om vi vill.

    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Heja dig!!!!!! Vilka fantastiska inlägg!!! Och allt i detta inlägg är ju dessutom SANT!!!! Bra A!!!! Och det är en jättefin bild! Tankens makt - den är grymt stark, men kräver träning precis som våra muskler.

    Kramar <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare