måndag 25 november 2013

Att se livets mirakel en måndagmorgon

 Foto

Idag har jag varit uppe i ottan (vilket jag tog igen med en låååång förmiddagslur.)
Idag är nämligen inte vilken dag som helst. Idag har vi varit på ultraljud och tittat på Mini å Anthons bäbis.

Mitt i natten (halv åtta) begav ett morgontrött gäng sej ut till bilen.
En brokig skara. Blivande mamma, pappa, mormor å gudmor.
Bilrutor fick skrapas och bilrutor immade igen men vi kom fram i alla fall...

... å vilket mirakel det är!
Att faktiskt få SE den lilla bebisen. Både i ett stycke å bit för bit.
Blev så imponerad när barnmorskan tittade närmare på hjärtat.
Det är ungefär en cm stort och man såg 2 kamrar och 2 förmak, klaffarna som arbetade.
Hen verkade väldigt morgonpigg och gymnastiserade för fulla muggar.
Mormors lilla...
Det blev så mycket mer verkligt.
Å även om jag bävar för mitt lugn och min sinnesfrid med en liten bebis i huset så längtar jag JÄTTE mycket efter hen.

Hen...
Som alla ungdomar nu för tiden som fasen inte kan vänta på något :) ville Mini och blivande pappan veta mer exakt vem som bodde i magen.
Barnmorskan sa att det inte är helt hundra på ett sånt här ultraljud.
Flickor kan vara väldigt svullna i sina blygdläppar och ha en stor klitoris så det är lätt att ta fel.
Men med största sannolikhet kunde hon se. En avancerad gissning.
Om de unga tu vill att jag ska avslöja det vet jag dock inte så jag avvaktar där.
Men HAR ni sett ett så vackert foster någongång?!
Självklart inte.
Frågan var retorisk.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Grattis till er allihopa. Varje unge är ett mirakel.

    SvaraRadera
  2. Vad fint Anneli. Måste kännas jättestort och härligt att både se och uppleva. Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis blivande mormor, vilken lycka ♥ ♥ Tack för din fina kommentar hos mig, vet att din Märta och min Arne var våra "livs hundar ♥ ♥" Livet här hemma känns just nu så tomt, trist, meningslöst när min stora glädjespridare är borta, men jag samlar krafter hos Inez och gråter ut i hennes päls, vi hittar på nya roliga saker, för jag ser hennes sorg, hon springer fram till bilens baklucka och tittar om Arne är där, vill in i hundgården och leta, ligger i hallen och väntar, väntar ♥ ♥ Så alla mina krafter just nu går till min älskade Inez ♥

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare