onsdag 6 november 2013

50 Shades of Grey

 

Läser kommentarerna under Kapp Ahls reklamen där 50 Shades of Grey nu har haft premiär och blir lite full i skratt.
Reklamen väcker verkligen känslor.
Somliga rasar å är "jätte arga" och bojkottshoten ligger tunga mot kedjan.
Ilskan verkar handla om nästan allting... bokens innehåll som vill ta tillbaka kvinnor till Hedenhös, att kläderna är för porriga/ för lite porriga, att det inte släpps någon sexig kollektion för män, modellerna osv osv osv.

Jag har inte läst böckerna.
Jag tror inte att jag skulle gilla dem.
Jag gillar sällan böcker  som den stora massan slukar och jag förstår inte uppståndelsen över att den handlar om SEX.
Går verkligen vi kvinnor igång så lätt?
Dessutom har jag hört många säga att den är taffligt skriven.
Nej, det finns hundratals böcker som jag är mer sugen på att läsa än dessa.

Å kläderna då?
Jag tycker inte att de är nåt märkvärdigt, något att gå bananas över åt varesej ena eller andra hållet.
De ser ut som en helt vanlig julkollektion tycker jag.
En del skulle jag nog kunna tänka mej att prova.
Nån fånig mask lär det dock inte bli tal om.
Kanske som bloggfoto, för att roa mina läsare.
I sexuella sammanhang skulle den leda mer till kramper av skratt än av kåthet, men var å en blir salig på sin grej.

Nu ska jag dra i väg på fackkurs.
Ute är det verkligen bortåt 50 olika nyanser av grått.
Inte så upphetsande om du frågar mej.

Ta hand om er idag.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jessica i Malmö6 nov. 2013 12:31:00

    Jag kan ärligt säga att jag läser mycket litteratur som den stora massan läser, bl a Sandemo, min nyfunna kärlek till Moberg, hyllmeter av Stephen King här hemma, Coelo och Auel. Men precis som du så känner jag inget sug efter de här böckerna. Tror jag blivit lite avtänd pga att de började som en fanfiction till "Twilight" filmerna. (Man önskade mer sex och dominans i förhållandet mellan Edward och Bella..vilket inte är helt rätt för 11-åringar att läsa). Dessutom har jag plöjt igenom hela Sagan om Isfolket ett par gånger och har fått min dos av sex och dominanta män. När jag var typ 11. :)
    Men underkläderna ser helt ok ut även om min blekfräkniga hud inte riktigt gör sig mot grått.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag har ju inte klarat att läsa klart boken/böckerna - för de ÄR verkligen väldigt dåligt och taffligt skrivna. Underkläder shoppar jag aldrig. Jag har en basmodell i en butik som jag köper på mig nya ifrån vartannat år. That's it. Så jag tycker inget särskilt om denna kollektion... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nä, jag är rätt oberörd, både av böckerna och kläderna... Hade en kollega som var helt inne i böckerna och jag fick låna hennes när vi satt och väntade på en flyg. På bara ett uppslag hittade jag så många stavfel och syftningsfel att språkpolisen fick svimmningsanfall.... Nä, inget för mig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare