lördag 26 oktober 2013

Två stulna listor av två balla brudar




 

Stulen lista från kär kollega

Beskriv dig själv med en mening
Först å främst är jag mamma, för utan mina barn vore jag nån helt annat, men jag är oxå Asta, som älskar, som försöker, som vill men som inte alltid räcker till.

Beskriv en person du älskar med en mening
När jag fick barn trodde jag ingen kunde mäta sej med den kärleken, men sedan kom Ängla, en flicka sänd från Gudarna, och henne kommer jag att älska tills jag slutar att andas, vem eller vad hon är blir.

Detta trodde du inte för två år sedan
Att jag skulle kunna överleva med förståndet i behåll utan Märta.

En sajt du alltid besöker
Min blogg

Där mår du som bäst
Vid havet om hösten, när naturen står i eld omkring och vågorna skummar, när min älskade prins springer å fullkomligt strålar livsglädje. Där och då är harmonin som störst.

Där mår du som sämst
När jag är för trött, när jag fått för lite tid till att andas och när det är disharmoni i någon av mina närmsta relationer.

Det här är nytt i ditt liv
Nytt å nytt. Sedan drygt ett år lever jag med min prins, den gudasände Gottfrid, och jag är tacksam varje dag. Sen gillar jag min grå duffel oxå.

Det här är sedan gammalt i ditt liv
Mina ständiga stränga krav på mej själv och min oförmåga att leva upp till dem.

Det här ser du fram emot
Att få bli mormor igen framåt våren. I övrigt känns det som att mitt liv just nu är för fullt av måsten och krav å för lite av lust och roligheter.

En önskan
Att våga bejaka mina drömmar på ett bättre sätt.

... Å så Frejas lista då.

Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Min äldsta dotter som tyckte att "kan Blondinbella tjäna en massa pengar på sin blogg så kan fanemej du"... nu blev det inte så, men det blev en massa andra vinster istället.
 

 

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag skriver om allt som rör sej genom mitt huvud, Allt från det ytligaste ytliga till det djupaste.
Fast nej, det är inte riktigt sant. Jag censurerar mej själv i bland för att skydda andra. Jag är personlig men inte privat.
Jag tröttnar själv på enkelspåriga bloggar och vill därför variera mina inlägg så mycket det går.

 

Vad vet de flesta inte om dig?
Jag vet inte. Trist svar men det är sant. Det finns saker jag inte berättar, varken för bloggläsare eller vänner å då gör jag det inte här heller så klart.
Jag tror de flesta till vardags inte förstår hur blyg jag är, ffa mot okända män. Att jag aldrig helt litar på andra människor även om jag kan framstå som väldigt tillitsfull.


Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Min klädstil? Försöker vara smakfull, sensuell och lite lagom avslappnad.
Om jag lyckas? Ibland.


Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Vara tillsammans med min hund, sova, läsa, dricka vin och shoppa kläder. 

Häng gärna på den som känner sej manad. 

Puss/ Asta



 

 

1 kommentar:

  1. Ännu ett inlägg att kanske sno idéer till! Alltid kul med listor - täker för mig själv att den första listan hade kräv en hel del tankeverksamhet från mig..

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare