fredag 25 oktober 2013

Natti natti

Känslan av att ha läst ut en bok och skrivit en recension för Bloggdalas räkning är alltid lite som att vänta på julafton.
Denna gång har vi läst "Sju jävligt långa dagar" av Jonathan Tropper.
Jag kom igång sent och läste den i få, men långa stycken.
Jag vill publicera den... nu!
Jag vill läsa vad ni har tyckt... nu!
Jag gissar att det blir spridda skurar för just den här boken. Vi får se om jag känner mina boksystrar rätt.

Annars har jag en väldans lugn fredagskväll.
Jag har, precis som jag gnällt om i tidigare inlägg, en intensiv jobbperiod och är bara ledig en dag i taget. I dag var en ledig dag.
Tog sovmorgon. Åt lugn frukost. Spelade Maxi-Yatzy med Mini. Gick ut å sprang.
Tvättade några maskiner tvätt. Städade maken och sonens rum (vilket tog timmar!).
Gick en långrunda med hunden.
Sen skulle jag å Mini åka och simma men lusten rann av oss på vägen och istället åkte vi å köpte vin, godis, chips, lite vegomat som jag ska lura i familjen och beställde pizza.
Efter den har jag läst å här är jag nu...
Det känns som om jag tagit tillvara på dagen bra med både lättja och nyttigheter.

Jag tänkte lägga mej alldeles strax. Imorgon är det jobb igen.
Innan dess ska jag besvara lite kommentarer på bloggen.
Även om jag emellanåt är kass på det så ska ni veta att jag uppskattar varenda en (nästan) som jag får.
Så fortsätt skriv.
Kom gärna med önskemål på inlägg eller frågor om ni har några.

Ha en fortsatt fin helg.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare