tisdag 1 oktober 2013

Ägg, bacon och 5 liter öl. Ett inlägg om fåfänga

 

Det ljuva semesterlivet, de lata dagarna, allt unnande borde rimligen ha satt sina spår.
Ägg å bacon å marmelad/ost mackor varenda morgon. 3-5 liter öl ungefär per dag. Likörer å stora middagar.
1,5 kg upp landade vågen på idag. 60,5. Det känns helt rimligt!
På semestern ska man njuta, livet är så fullt av måsten i alla fall alla övriga veckor.

Vi tre flickor... 18, 44 och 62 år gamla hade en livfull diskussion om plastikopererade bröst en kväll.
Sedan jag gått ner i vikt är jag mycket mer nöjd med mitt utseende... jo, men jag ÄR så jävla ytlig. Jag har alltid haft väldigt stabbiga lår och de är inte direkt pinnsmala nu heller men de är bättre.
Samtidigt kan jag inte gå ner så mycket mer för jag tappar allt för mycket på överkroppen och ser näst intill mager ut över underarmar, händer, nyckelben.... och bröst.
Mina tuttar har väl aldrig varit mycket att skryta med efter ungarna.
Fyra graviditeter och ca 3 års sammanlagd amning har satt sina spår.
Lämnat mej med tunna taxöron istället för tuttar.
Taxöron som med rätt bh kan se riktigt okej ut men som i sin fulla frihet är... och nu är vi riktigt ärliga... fula!
Speciellt nu när jag är brun på övriga kroppen och vit på topparna av tuttarna.
Min mage, mina lår, min rumpa... allt sånt kan jag om jag vill träna till att bli snyggare men tuttarna... ja, de är vad de är.
En ömsint påminnelse om det största jag gjort i livet. De har fungerat fantastiskt som mjölkmaskiner. Men nu... not so sexy.

Så vad gör man?
Accepterar läget, inser att kroppen är märkt av livet och att det är en naturlig process eller lägger sej under kniven och fixar till det?
Betalar en duktig kirurg för att han skall återskapa det jag en gång hade men som gick förlorat?
Mitt förnuftiga jag säger att "Självklart accepterar man det faktum att åldern påverkar oss, att det är naturligt och händer oss alla.
För vems skull vill jag egentligen ha perfekta bröst?
Vem vill jag imponera på med fylliga, fasta tuttar som sitter på sin ursprungsplacering... mej? Min man? Ev nya kommande kärlekar? Världen i stort?
Å även om svaret är för mej så måste man fundera på VARFÖR det är viktigt.
Och har jag inte ett ansvar gentemot yngre tjejer att visa att du duger som du är!
Å vill jag vara med en så ytlig man att han slaknar av åsynen av mina livs å barnmärkta bröst?"

Mitt mer ytliga fåfänga jag säger: "Jag vill, jag är vuxen och det räcker som argument."
Nu lär det aldrig bli någon kamp mellan mitt förnuftiga och ytliga jag för jag har inte cashen som ska till. Det är en dyr operation.

Mini tyckte som mitt förnuftiga jag. Gånger 1000 ungefär.
Blotta tanken gjorde henne arg å upprörd.
Jag är som sagt mitt emellan och mamma hon tyckte att "klart som fan att man ska göra det man vill."
Kontentan: Livet blir allt mindre svartvitt ju äldre man blir.

Idag har jag varit å klippt mej hos världens finaste å bästa Elin (bild nedan) å nu återstår vardag.
Hänga tvätt ut med Gotteman, laga käk å se på hockey.

Puss/ Asta

9 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka! För mig är aldrig plastikade bröst ett alternativ pga ärftlig bröstcancer i familjen. Aldrig att jag gör något som kan riskera upptäckten av en tumör. Aldrig. Och sedan tycker jag att det ser en liten aning konstigt ut. En bekant till mig gjorde nyss en operation som var en av de dyraste som går att få i tuttväg (hon är 48 och skitsnygg i övrigt) och det ser så.... fel ut. Det syns på så lång väg att hon gjort en operation alla pengar till trots, och det känns bara femtioårskris. Men hur säger man något sådant? Det gör man ju inte, man säger bara "Åh, vad kul för dig!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om den rädslan... att de ska missa en tumör.
      Däremot är det inte alltid så att det syns. Jag har sett plastikopererade bröst med inlägg under bröstmuskeln och det ser HELT naturligt ut. Kram

      Radera
  2. Härligt att du är hemma igen - nu MÅSTE vi ses!! Och så fin du är!! Brun och nyklippt!! Top-notch! ;)

    Fåfänga. Tycker jag är bra. Så till vida att det är klart att man vill vara fin. För sin egen skull. Men operation? Faktiskt inte. För det syns alltid. Och är inte klädsamt. Lite som Åsa skriver här ovanför. Trots att jag allt som oftast önskat att man verkligen bara kunde ta och "skära bort" buken. Men. Jag skulle aldrig göra det. Mest för att jag vill gilla mig själv - för min egen skull.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det syns inte. Inte om man väljer "rätt stl" och under bröstmuskeln. Jag har själv sett flera sådana bröst och det blir jättebra. Men som sagt, jag har andra tvivel. Risken att missa cancer, att stå upp för ideal osv. Kram

      Radera
    2. Hmm, det med att det finns risker med att missa cancer slog mig inte förrän nu när du skrev om det. Hur kunde jag glömma det? Njaa, jag vet inte jag A - jag har också sett ett antal med "underbröstmusklenop" - bla ett antal kompisar som gjort op för att de var tvungna att förminska sina bröst - och de blev jättebra - men det syns att det inte är äkta. Kanske för att de liksom är så väldans perfekta? Men. Precis som jag kan känna mig jättenöjd när jag precis varit hos frissan, så förstår jag att man kan känna sig fin efter en op. Trots det gör jag inte en op av min mage. Även om den har ett avskyvärt köttigt ärr efter en blindtarmsop-gone-bad.. Kanske är det jag som är tramsigt enveten här?
      Kram

      Radera
  3. Kort inlägg för jag hinner ej mer nu:
    samma läge som du, fast med 3 barn o ammat 4år...
    Jag gjorde det! för egna hopsparade ngar t hälften , o desten på avbet. 1år,
    Hade samma dubier som du - främst för dottern som då var i känsligaste åldern - runt 16, ville ju hon skulle vara som "pippi långstrump" o ej nån barbieprinsessa lätt förklarat.. Allt detta om skönhet inifrån, självförtroende etc etc. Samtidigt pratade vi om att jag var vuxen , ammmat frdigt, ej ville bli ny "Pamela Andersson" bara se mer balanserad ut så att säga-med övriga lår o rumpa, att trivas osv

    Hon tycker idag att dom är "fina" / lagom vill säga, men hon är nöjd med sig själv o skulle ej vilja göra ingrepp etc
    En vanlig mammografi tar typ 30-50 min ist för 5min ,men bra dom är noga- å man ser ändå menade dom (jag krävde få se på skärmen åxå:)
    mina inplantat ligger under bröstmuskeln skall sägas..
    Ingen medga size, inga synliga ärr, etc, inga kommentarer från folk som ej vet, ej konstiga blickar etc
    ...men JAG vet! känner mig finare/ sexigare, bär upp kläder bättre etc

    helt nöjd mao!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gött och grattis till dej.
      Din kommentar gör mej inte mindre sugen. Precis som jag skrivit till de ovan så har jag sett bröst som dina och det blir superbra. Kram på dej.

      Radera
  4. Du är skitsnygg förresten!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt sagt. Tack så mkt. (Övar mej på att inte säga emot när jag får komplimanger.) :) Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare