måndag 30 september 2013

Gratis lapdance å annat lockande

 

Hello my darlings...

Då var JAG äntligen tillbaka hos er!
Vem?
Asta Pastasson så klart... inte kan ni väl redan glömt bort mej?
Kan ni?
Okej, snabb resumé av min hundraåriga blogg.
4 barnsmamma. Mormor. Gift. Uttråkad av detta faktum rätt ofta.
Gottemamma. Sjuksköterska. Sosse. Arg antirasist. Nybliven löpare.
Smygrökare. Sko å klänningsgalen. Chipsberoende.
Debatterande. Bokslukande. Madrassovande.

Ja, men se där ja... nu börjar minnet komma tillbaka.
Härligt!Tittut på er.



Jag har haft en helt underbar semester på Cypern med mamma och Mini.
Mini å jag hade ett rum, mammi hade ett eget. Vilket nog var väl och dramatiskt minskade risken för dråp... eller "familjetragedi" som det ofta heter på "kvällstidningska."
Vi bodde på hotell Castillo strax utanför Aya Napa och det var en dröm.
Rent å fräscht och fantastisk personal. Trevligt poolområde, nära till stranden och alldeles lagom nära affärer å barer.

En å annan strippklubb fanns där oxå. Gratis inträde, gratis drinkar och gratis lapdance. Vi nappade dock inte på detta storslagna erbjudande utan höll oss tilll mer dygdiga områden och ställen.
Faktum var att vi var minst lika skötsamma som vilket bridgegäng som helst.
Åt på hotellet alla kvällar. Drack drinkar på stan 3 gånger. Kom sällaan in på rummet senare än klockan 23 och snarkade innan midnatt. Å inga karlhistorier at all. Askungen framstår som värsta "håll igång bruden i jämförelse."
Varje morgon ringde väckarklockan 08:30 och varje morgon åt vi frukost nån halvtimma senare.
Vi hyrde ingen bil. Vi var inte på några utflykter. Jag sneglade kanske på en cykel men satte aldrig foten på en pedal.

Foto: The girls

Trist?

Det beror på hur man ser det.
Vårt huvudsakliga mål var att... komma iväg, koppla av och att umgås.
Å precis det gjorde vi i kopiösa mängder.
Dagarna bestod av:
Frukost.
Strandförberedelser.
Sol å bad.
Pool, sol å bad (vattengympa ibland.)
Terasshäng med drink, kaffe, likör å cigg.
Dusch, smink, fix
En promenad på stan
Middag
Terasshäng nr 2 med drink
Sömn.
Jag som senaste året sovit på en tunn skumgummimadrass sov som en prinsessa.
Mitt ryggonda som jag gnällt över i månader bara försvann.
Jag... Mrs Asta Pastasson... är en rätt rivig, lite bitsk person kring min familj normalt, men jag blev som förbytt.
Tålmodig, mild, timid och samarbetsvillig.
Jag svarade lite dröjande "Jaa" till allting och det kunde liksom tolkas som om jag inte ville nåt/ var öppen för allt.
Jag hyschade på gnabb mellan mormor å Mini, jag fredsmäklade, jamsade med, gjorde som jag blev ombedd och tillsagd och det var underbart,

Foto

Jag hann läsa tre bra böcker men de får ett eget inlägg senare.
Jag förälskade mej i Indiska i Aya Napa (åhhh Maria, du skulle blivit galen av lycka), jag säg en jättestor ödla (å en pytteliten), jag pussades slafsiga pussar med servitören... nej, nej med en bulldog menar jag och jag skrattade så jag höll på att drunkna i medelhavet mer än en gång.
Jag gick rakt in i garderoben utan att vara berusad å fick en bula, jag var frustrerad över uselt wifi på hotellet (men det var nog bra för mej), jag rökte upp ett paket cigaretter och gick säkert upp ett par kilo.
Jag fnissade åt en gammal strandraggare (som säkert varit hetare än lava för 20 år sen) med T-shirt där det stod "Im sexy and I know it" och självklart fick han heta just så.
Det var en underbar resa...

Här är jag påväg hem till er kära läsare...

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Det høres ut som en herlig ferie. :-)
    Velkommen hjem, gleder meg til å lese mer i bloggen din fremover.
    Klem Laila

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är tillbaka och det där med wifi:n tror jag var bra det med ( fnissade) då jag själv röjt så mycket här hemma och sen dog bredbandet i hela fastigheten, men det kändes ( ja, nu när den är tillbaka ja och jag inte andades sådär högt upp i halsen pga mina studier) rätt skönt att vara borta från internet också. Det ser ut som ni haft en helt underbar och välförtjänt semester och ni strålar. :) Välkommen hem igen! Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Underbart, underbart och hur härligt som helst! Vad glad jag blir över att ni haft det bra!! Och jag VET ju att Calisto ÄR fantastiskt. Jag bodde ju där för snart ett år sedan själv.. Jättefina bilder!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare