onsdag 14 augusti 2013

Saker jag inte skriver...

 

Vissa saker skriver jag inte om på min blogg. Dit hör privata konflikter och dit hör detaljer kring mitt jobb. Det är två av gränserna jag satt upp å håller på hårt för mitt skrivande.
Men ibland är det frustrerande, för ibland skulle man verkligen vilja skriva av sej.
Jag har hur som helst stångats med en idiot till läkare och bedrivit intensivvård på en vanlig vårdavdelning ikväll. Gjort skäl för lönen kan man säga... å rätt mycket till.
Nu värker ryggen, jag har svårt att släppa min sjuka patient och huvudet är helt tomt. Den som bara petar på mej (undantaget Gotteman) just nu åker på sej en propp!
Jag har hällt upp ett glas utmärkt rödvin, jag vill ha TYST omkring mej och jag ska strax gå å lägga mej på spikmattan och anstränga mej hårt för att drömma något trevligt och gärna oanständigt.
Tack!

Imorgon kommer min stora flicka och mitt barnbarn hit på första mormorbesöket.
Det ska bli spännande.
Här ser ut som sju svåra år så jag måste ställa klockan tidigt å gå upp och städa innan men det kan det vara värt.
Det ska bli så mysigt att få snusa å lukta på det lilla hjärtat.
Spännande att se hur min bebis (Gotteman) reagerar på en sådan liten människa.

Nej hör ni, som sagt... jag ska lägga mej, jag blir inte roligare än så här ikväll.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Skickar en kram och hoppas du myser idag med lillskruttan och familjen. <3 Kram!

    SvaraRadera
  2. Puss tillbaka ♥ hoppas du fått sova gott och lämnat jobbet =/ Njut av dotter och barnbarn ♥♥ Tappa inte energin på det viktigaste du har här i livet pga dumma medarbetare (läkaren i detta fallet) kram

    SvaraRadera
  3. Fy fasen för dryga läkare och annat folk!!! Visst skulle man ibland bara vilja skriva en massa fula ord på rad för att få ur sig ilskan!! Hoppas att din Ängla-ängel gjorde att du kunde förpassa idioten till glömskans vrår..

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare