måndag 5 augusti 2013

Näpp, det var ingen bra idé

 

Men HERRE GUD vad ni är snälla (å lite småblinda.)
Tack alla söta som skrivit så fint angående fulinlägget nedan.
Själv tänker jag ha det som motivationsbild... så jag ser till att de där löparrundorna verkligen blir av.

Jag har kommit långt vad det gäller kroppsnoja.
Förr mådde jag dåligt över 101 olika saker på min kropp.
Numera känner jag oftast tacksamhet över att den är frisk å stark.
Att inte vara strålande nöjd å att ha komplex är två skilda ting.
Jag känner mej rätt fri ifrån komplex.
Det finns inget osexigare än vuxna kvinnor som går runt å är fixerade vid sitt utseende jämt å ständigt. Som tränar jämt å petar i maten å som låter hela världen kretsa kring hur de ser ut.
I nämnd ordning springer jag för att bli starkare, få bättre flås å större lungkapacitet... och för att bli mer fit (snyggare helt enkelt.)
Utseendekomponenten finns där... absolut... men den får inte få för stort fokus.

Påtal om det osexiga med att peta i maten har jag idag prövat på den lustiga konsten att svälta :)
Överallt läser man om den"nya" dieten, 5/2. Kort går den ut på att "äta som vanligt" fem dagar i veckan å att fasta (äta max 600 kcal) två dagar per vecka.
Jag ville pröva mest för att se hur det var.
Det sägs vara bra för cellprocessen, minska risken för stroke, bättre insulinnivåer osv. Sen kunde man som sylt på gröten gå ner några kilon med.
Well, hungern är inga problem. Jag kan lätt vara utan mat till fram på eftermiddagen. Börjar jag inte äta så tar det tid innan behovet vaknar.
Men jag blir ju fullständigt bäng i huvudet!
Kan inte fokusera, inte koncentrera mej.
Och jag vet inte om ni tänkt på det... men att vara bäng i huvudet medan man jobbar är ingen bra idé.
Å på mina lediga dagar vill jag kanske springa så då passar det inte heller.
Näpp. Det var ingenting för mej det.

Ikväll har jag alltså jobbat igen. Sju pass har jag hunnit riva av sedan jag gick av semestern förra måndagen. Semesterlunken är verkligen låååångt borta.
Imorgon är jag ledig vilket känns väldigt välbehövligt eftersom huset ser ut som fan, kylen är tom och tvättkorgen påfylld. Jag ska ägna den åt vila å Gottfrid.

Sov gott raringar.

Puss/ Asta

1 kommentar:


  1. Du har HELT rätt angående vissa människor som tränar typ 2-3 pass PER DAG (finns ett par stycken på vårt gym) och sen petar i maten eller äter typ en skorpa. Och inte har dom snyggare kropp än du! Igentligen är det synd om dessa människor, dom kan inte må bra, har säkert stora problem med sig själva. Förstår inte att man måste ha energi för att orka.

    Och kan inte låta bli att kommentera din snygga kropp ännu en gång!!!

    Om man ex jämför din kropp mot dom som precis tränar 2-3 PASS PER DAG, så är din kropp snyggare pga att den får normalt med energi (uppfatta mig rätt nu)

    Tänk dig själv, du har börjat jogga i våras, innan "bara" promenerat och vilken kropp du har!

    Kramizzzz

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare