tisdag 27 augusti 2013

Förmodligen har jag för lite sex...


 

Bild lånad av Louise.

... eller så äter jag inte nog med grönsaker.
Hur som helst inser jag att det inte är helt sunt... eller friskt... att bli så här förälskad i ett par skodon som jag dessutom bara sett på nätet!
Men förälskad/ betuttad/ kär är jag i dessa helt ljuuuuuvliga Ecco stövletter.
1400 kr kostar dom. Minus 10 procent (vilket är en piss i havet) om du köper dem från Eccos hemsida.

De vinröda är så fruktansvärt mycket Asta, de gröna är oxå helt bedårande, men jag skulle nog ändå valt de svarta då de är mest gångbara å funkar till allt.
I förmiddags var jag såååå nära att beställa dem.
Såååå nära.
Jag hade skrivit in alla uppgifter, lagt ett par stl 38 i kundkorgen, accepterat köpvillkoren och skulle bara trycka på "Skicka beställningen" när jag lyckades sansa mej och snabbt tryckte ner sidan.

Men! Än är faran inte över för jag är som sagt kär!
Å i krig och kärlek är väl allting tillåtet, är det inte så?
Kan man verkligen ta hänsyn till så banala ting som att det är ont om pengar, att jag redan har kostsamma saker framför mej som jag inte riktigt vet hur jag ska få råd med, att jag fått en ring av maken för våra gemensamma pengar för nästan tusen spänn osv.
Va?! Tar man hänsyn till sånt när pulsen slår hårt å snabbt, när man blir torr i munnen av begär och dessa skor... med bekväm gummiklack... är allt man kan tänka på.

Mitt lustfyllda och mitt ordentliga jag för högljudda diskussioner över inne i mitt huvud.
Det gör dom ofta. Om många saker.
Lust kontra samvete.
Njutning kontra ansvar.
Alla de här logiska ekonomiska argumenten. Och... å inte att förringa... att maken kommer bli jättesur då han inte alls förstår varför jag behöver dem.
"Du har ju redan femtio par skor" säger han jämt.
Ja sommarskor ja. Ska jag ta mina ballerina eller mina pumps i snön?
Å andra sidan... jag vill. Jag är kär. Å jag har vääääldigt dålig impulskontroll (det är ju inte mycket att göra åt!)

To be continued...

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Nej, köp inte!! Det blir väl ändå som så att Gottepojken tuggar sönder dina dyra skor =). Lyssna på din make, en sparad slant på banken är bättre! Måste du verkligen gå i ballerinaskor i vinter?

    SvaraRadera
  2. Hur vore det med köpstopp igen? Funderar allvarligt på det...

    SvaraRadera
  3. A, jag förstår precis! De röda är vansinnigt snygga, de svarta mer av ett smart köp. Ska inte hetsa dig att köpa men en hög hylla som Gotte inte når finns nog...

    SvaraRadera
  4. Åhhhhhhhhh - älskar de gröna!! MEN. Jag skulle aldrig köpa. Kan inte prioritera det. Tyvärr... Och då har jag inte sex alls. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det kanske finns billigare snarlika skor du kan köpa längre fram?

    SvaraRadera
  6. Mycket vackra skor.
    Ecco är bra kvalitet, god komfort och normalt sett rätt hållbara.
    Jag förstår ditt begär.
    Själv suktar jag efter en helt ljuvlig kofta jag provade idag, och la undan, fast jag inte ska köpa. Men jag vill! och kanske gör det, ehum. Får räkna på det.

    Men, en liten tanke. Har du inte några skor, jackor, väskor eller andra prylar, som är i fint skick, som du inte använder och som du kan sälja? Då har ju skorna betalat sig själv så att säga. :)

    SvaraRadera
  7. Så gör jag alltid.....stoppar kundvagnarna fulla för att sedan klicka ner sidan och låtsas som det aldrig hänt....;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare