tisdag 6 augusti 2013

Ett riktigt klipp

 

Idag har jag gjort ett av mina bättre skoköp... typ ever.
Jag ber om ursäkt för bildkvaliteten... Det är kanske inte världens snyggaste dojjor men de är hett efterlängtade.
Ecco Gortex. I två år har jag gått å klämt å känt på denna modellen.
De har kostat kring 1000 lappen, nåt jag kanske skulle kunna ge för ett par snygga stövlar men ett par allväderspjuck?!
Skitdumt tänkt för med tanke på att jag har hund och hur lång tid vi har regn/ snö/ slask/ regn igen i det här landet så är det SÄRSKILT såna här skodon jag borde lägga pengar på.
I över 20 år i sträck har jag varit hundägare... utan att ha ägt ett par vattentåliga kängor eller regnstövlar. Kallt å blött blir det... och torkskåpet får gå varmt.
Men nu!
Min favoritskoaffär Kullens hade rea på fjolårets skor.
Ett par av dessa fanns kvar. Till halva priset. I min storlek.
480 spänn för ett par Ecco Gortex som jag förmodligen kommer att BO i oktober-april. Man kan vada i en sjö med dessa utan att bli våt.
Jag var så lycklig att jag ville grina i kassan när jag betalade dem!

Idag gav jag upp. Kapitulerade.
Å satte på Gottfrid en tratt.
Han har haft socka på sin tass för att inte kunna riva på sitt sår, men han kliar upp det ändå.
Tratt på en så här stor hund är skitjobbigt. Tratten blir nämligen gigantisk.
Gottepojken accepterar den ändå rätt bra även om han inte tycker om den.
Han dundrar in i allting... dörrkarmar, möbler, mina ben för han ser ingenting.
Men nu får det va så. Nu ger jag det ett par dagar att bli bättre och blir det inte det så behöver han antibiotika.

Å så har jag sprungit. Det kändes okej idag fast varmt. Flåset är mycket bättre nu.
Sprang dryga 9 km och sista 500 metrarna spurtade jag allt vad jag hade.
Sen gick jag en kvällsrunda med Gottfrid så benen är ordentligt möra på mej nu.

Det var den här lediga dagen det.
Imorgon är det back to work. En dags ledighet är på tok för lite.
Jag hinner ingenting, allra mins vila upp mej.

Till sist vill jag åter igen tacka för fina kommentarer som jag fått det sista om mej och om min blogg.
Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna det, men jag är djupt tacksam och blir så innerligt glad över dem... och över er!
Tack för att ni läser å för att ni finns.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Åhhh ät dom slut nu?

    SvaraRadera
  2. Underbart klipp!! Och jag förstår din lycka! Ungefär som när jag helt plötsligt stod med löparskor, precis i min storlek och det märke jag har för HALVA REAPRISET!! I en grymt fin lila färg dessutom.. Jag trodde jag drömde.. *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag äger två par ecco-skor, typ sneakers. Båda hade jag spanat på ett tag och båda dök upp på rea innan jag köpte dem. De är supersköna, och nu går jag och spanar på ett nytt par. Idiotiskt av mig att inte bara hosta upp slantarna till fullpris, jag vet ju att jag kommer att använda dem massor...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare