lördag 3 augusti 2013

En av mina värsta dagar

 

Jag läser Millans inlägg om hur hon inte helt kurant... minst sagt... är på heldagsutflykt på Liseberg.
Har ni varit på Liseberg en smällhet sommardag? Det är ingen barnlek ens om man är frisk kan jag säga med alla backar, människor, köer, gråtande/ tjatande barn, griniga föräldrar, uppstoppade kaniner å annat.
Mysigt... jo då, jag älskar Liseberg, men det är oxå rätt tärande.
Man ska helst vara i form.

Kommer osökt att tänka på en dag när jag inte var i form. En av de värre dagarna i mitt liv kan jag nog säga.
Tror det var 5 år sedan. Vi var på Kreta jag, maken, Mini och en annan familj.
Trots att vi bodde på ett jättefint hotell så var det en riktig mardrömsresa.
Maken och jag skulle där fira 20 årig bröllopsdag. Vi blev osams och stissiga på varandra redan på Landvetter.
För er som läst "Ur vulkanens mun" så har ni scenen klar för er. PRECIS så var det.

Å som om inte "äktenskapskris modell gigantisk" räckte så fick vi Salmonella.
Det började med mej. Å med feber.
Vi skulle på en heldagarsutflykt. "Kreta på tvären."
Jag hade 39 graders feber och var halvt döende.
Bussen hade ingen fungerande AC.
Det var ett enda långt helvete med "Här ska vi ut och titta på ett brofäste", "Nu ska ni få stiga ut och titta på getter", "Här är en välkänd damm", "Nu ska vi ut och se den här kyrkan/ cafét/ kapellet/ trappan/ arenan/ bergsutsikten"...
Jag var yr å illamående å svimfärdig.
Maken å jag tjafsade konstant när han inte smörade å flirtade med den 20 åriga guiden och jag ville mest gråta.
Hemskt!
Det var en helt vidrig dag.
Men visst, jag kan en hel del om Kreta (... och jag vill aldrig åka dit igen.)
Behöver jag säga att det var makens och min sista utlandsresa tillsammans?

På bröllopsdagen, den 20:e augusti, var jag om möjligt ännu sämre.
Då hade jag utöver hög feber konstanta diarréer.
När vi skulle ut och "fira" orkade jag inte följa med.
Jag turades om mellan att sitta insvept i ett blått överkast antingen på toa eller på balkongen där jag smygrökte och pressade ner små små droppar av whisky.
Fy fan.

Nu. Sleepingtime. Upp klockan 05.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Fy fasen... aldrig kul att vara sjuk och ännu mindre när är i väg...

    SvaraRadera
  2. Fy, det låter verkligen pissigt! Semester och sjuk är en dålig kombination även om man är hemma, på ett hett hotellrum blir det sju resor värre!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare