måndag 12 augusti 2013

70 saker om Asta

 

1. Längd:
163 cm

2. Vikt:
59 kg

3. Hårfärg:
Född cendre, sedan allt mer grå, färgar det mörkbrunt

4. Ögonfärg:
Grön

5. Dricker mitt kaffe:
Starkt och med mjölk

6. Tänder på män som är:
Lugna, bekväma i sin manlighet, intelligenta och med humor

7. Men vänta nu, kroppsligt då:
Ok, snygga starka underarmar är inte fel

8. Choklad skall vara:
I vilken form som helst, men gärna mörk.

9. Tycker bäst om hos mej själv
Min sociala kompetens, mina naglar och min envishet

10. Har komplex för
Komplex har jag inte längre, men visst skulle det vara nervöst att vädra taxöronen inför en ny man



11. Bästa film ever
American History X

12. Fisk eller kött:
Kött helt klart

13. Vad flertalet inte vet om eller tror om mej
Att jag är blyg inför män och att jag gillar att brodera korsstygn

14. Kan inte leva utan
Snus, hundar, mina barn, min mobil, min blogg, havet

15. Antal sexpartners:
Fler än 20 men det stora flertalet som tonåring

16. Saknar i mitt liv
Kyssar som får det att hissna i magen, fritid och en smula karaktär

17. Om jag är romantiker:
Så där... har nog "lagt ner" det rätt så mkt.

18. Födelseort:
Göteborg

19. Skulle kunna tänka mej att bo:
I Skåne någonstans utmed havet... om det inte vore för att det finns så mkt rasister i Skåne (jag hade fått hjärnblödning.)

20. Mitt "frikort" bland kändisar:
Jack Nicholson


21. Gudstro:
Ja, men inte okomplicerad

22. Politisk färg:
Röd med ett stänk av grön

23. Det här med att rodna:
Gör jag oftare nu än som ung

24. Dödsstraff:
Är barbariskt och ska vi inte ha

25: Nato:
Är jag tveksam till att jag vill tillhöra

26. Favoritdrink:
Caipirinha

27. Om jag är snygg:
Mer intressant i mitt utseende än klassiskt snygg

28. Om jag är intelligent:
Mer klok än smart

29. Hörsel:
God

30. Syn:
Brytningsfel och på senaste året även lite gammelsyn
 

31: Fejkade orgasmer:
Hell yes, vilken kvinna har inte gjort det?

32. Ärlighetsgrad
Jag kan ljuga... men inte särskilt bra. Jag ser mej själv som en ärlig person... rak... men visst tullar även jag på sanningen då å då.

32. Retar mej på:
Massor. Den här regeringen, den växande rasismen, min lata make, människor som bryter köer å onödig intolerans

33. Gläds åt:
Det enkla i livet. Sovmorgon. Fint väder. Min hunds kärlek. Att växla ett leende med en vacker man. Att känna doften av hav. Att få en komplimang

34. Vad jag oftast får komplimanger för:
Mitt skrivande, att jag säger ifrån utåt/ uppåt, att jag är en god lyssnare å att jag har vackra ögon.

35. Fotboll eller hockey:
Hockey alla dagar i veckan, men visst... Ibrahimovic kan jag titta på en stund.

36. Glass eller tårta
Glass!

37. Gymnasielinje jag gick:
Ingen, jag fick barn istället. Läste upp på Komvux senare

38. Drömyrke:
Journalist, hundpensionatsägare, barnmorska

39. Om UFO'n tror jag:
Inte på... om man inte menar Åkesson?!

40. Tur i spel eller i kärlek:
Det vet i fan.
 

41. Sex utan kärlek
Kan man säkert ha men utan känslor för en man skulle jag aldrig ha sex.
Jag lägger inga moraliska värderingar i hur andra gör.

42. Bästa årstiden:
Är hösten men jag gillar de andra oxå

43. Mina kollegor:
Är de bästa som finns

44. Nära vänner som man berättar allt för å litar på i alla väder:
Har jag, men inte särskilt många (å ingen jag berättar allt för.)

45. Förebild i livet
Många olika, Mandela är kanske den största. Astrid Lindgren å Mona Sahlin.

46. Sjunga:
Gör jag gärna men uselt

47. Dansar:
Gör jag sällan å rätt taktlöst

48. Matematik:
Tycker jag är supersvårt

49. Men vad är jag bra på då:
Hundar, att inge förtroende, att kyssas, laga mat, att handleda, skriva och njuta av det lilla

50. Återkommande dröm
Drömmer rätt ofta romantiska drömmar, att jag är galet förälskad och pussas å hånglar hela tiden.
En annan återkommande dröm är att jag mördar olika människor och aldrig får dåligt samvete men är jävligt rädd för att åka fast.
 

51. Efter döden:
Förenas vi med våra kära å får vi på nåt vis stå till svars för våra liv

52. Om det här med synder:
Det har jag självklart gjort. Det har alla levande människor.

53. Gröna fingrar:
Har jag inte men önskar att jag hade

54. Favoritattraktion på Liseberg:
Åker helst ingenting, tycker bara att det är läskigt

55: Simmar:
Gör jag bättre än de flesta

56. Dyker:
Gör jag oxå snyggare än de flesta

57. Aktiv semester eller lat semester:
Lat! Är en pooltjej

58. Min största bedrift:
Att ha fött å uppfostrat 4 fina ungar så klart

59. Är oxå stolt över:
Mitt yrke, min brytning med mkt negativt inom släkten, att jag är en förlåtande människa.

60. Minst stolt över:
Min feghet som hindrar mej i livet och min bristande karaktär.
 
61. Min största sorg:
Att min lillebror är förlorad för mej genom drogerna trots att han fortfarande rent fysiskt lever, att mista min vän Lena och sedan, än värre Märta.

62. Min största rädsla:
Att något ska hända barn el barnbarn. Att som gammal bli hjälplös å sjuk. Eller att dö nu.

63. Bästa tv serie ever:
Lost

64. Lyssnar helst på:
Winnerbäck å P1.

65. Skulle vilja lära mej:
Att fiska, käka vegetariskt, prata bättre engelska, baka fina tårtor, spela gitarr

66. Kärlek vid första ögonblicket:
Vet jag inte om jag tror på men ögonblicklig attraktion

67. Livslång kärlek:
Finns säkert men kräver min kvinna/ man och en hel del tur

68. Idiotlag:
Finns många, men bla att myndighetsåldern är 18 år. Den borde vara minst 21 år.
Galet att få rösta innan man ens gått ut gymnasiet eller varit självförsörjande.

69. Krossade hjärtan:
Har säkert krossat nåt hjärta, definitivt fått hjärtat krossat.

70. Mående i detta nu:
Rastlös. Glad å ängslig i ett.

Puss/ Asta

 




1 kommentar:

  1. Underbart inlägg!!!!! *ler* Och vilka fantastiska bilder på en urtjusig kvinna! Kraam

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare