tisdag 23 juli 2013

Badjävlar

 

Igår var den här tanten på stan... igen.
Kanske var det sommarens allra vackraste kväll?
Jag fick ju en biljett av Cissi till "Badjävlar" när jag fyllde år och igår var det dags!

Johan Rheborg, Fredrik Lindström, Magnus Betnér, Björn Gustavsson, Peter Apelgren och Henrik Schyffert på en utomhusscen med Ätran i bakgrunden och solen högt på himlen.
Packat med glada somriga finklädda människor ur alla generationer.

Vi har varit på Badjävlar många år. Årets upplaga var kanske inte den bästa.
En del skämt var "så där" och en del hade man hört förut...
Ändå är det verkligen nåt av det roligaste som sker varje sommar och som hör till semesterns absoluta måsten.

Jag skrattade så jag fick ont i magen vissa stunder. Var tvungen att sätta mej ner i gräset för jag fick knappt luft.
Cissi och jag har lite olika humor.
Hon tyckte Rheborg och Lindström var bäst.
Jag tyckte Gustavsson och Betnér.
Gustavsson är en sån komisk naturbegåvning. Så fånigt jävla rolig och Betnér har ju en vassare, argare, mer politisk humor än de andra, en humor som ibland går över gränsen men som när den funkar är absolut bäst!
Älskar när han hånar Sverigedemokraterna, ingen drar ner brallorna på dem så bra som han.
Sen är han ju snygg med :)

Efter showen promenerade vi in till stan. Lite salongsberusade så där.
Fnissande, allvarsamma om vart annat å med skorna i handen.
Jag var utsvulten och skulle kunna ha käkat en påkörd grävling om jag fick smör till men inte ett enda ställe i stan hade köket öppet.
Vi frågade på tre av krogarna, gick förbi nedsläckta pizzerior och korvmojjar.
Klockan kvart i elva mitt i turistsäsongen!
Värdelöst måste jag säga av en stad som vill satsa på att vara käck turistort.
Vi gav upp till slut å köpte oss varsin caipirinha.
Mumma!

Sen blev vi hämtade av Cissis snälla make.
Före tolv (eller okej, strax efter.)
Just like Cinderella.

Puss/ Asta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare