söndag 23 juni 2013

The winter is coming

 

Veckan som gick... ännu en gång.
Sommarsolståndet har varit och vi går mot mörkare tider.
Har ni kollat igenom jullådan flickor & pojkar, det är ju så trist när staken inte fungerar då det väl är dags.

Det har varit en... för mej intensiv vecka... jag är inte hundra ännu även om sinnet är glatt.
Vägde in på 59 kg. Tog mina mått som var sej ganska lika.
Det har blivit ont om promenader då Gotteman inte varit kurant och då almanackan varit ganska full. Maten har varit en katastrof! Chips, pizza, tårta och annat ofog mest varenda dag.
Till viss del är det som sej bör.
Jag tänker inte hålla på å vakta på varenda kalori. En kvinna måste få unna sej.
Särskilt när det är sommar.
Men det får kanske ske med lite mer måtta...

Måndag. Var ledig och avverkade en massa ärenden. Tog två kortare promenader.
Träffade Annanas och hennes hundprins och Gottfrid fick röja runt ordentligt.
Både i havet och på land.
Andra gången vi träffades nu och trots att vi är rätt olika och det skiljer en hel del i ålder så känns det väldigt naturligt att träffas. Vi kan vara tysta ihop.
Det tycker jag är en god indikator.

Tisdag. Jobbade kväll och innan dess var jag hos veterinären för att vaccinera Gotteman. Han verkade kry men åt skruttigt.
Det visade sej att han hade lunginflammation och i stället för vaccin blev det antibiotika.

Onsdag. Ledig men hade pappa och hans fru hemma större delen av dagen.
Drog en snabbstädning innan. Gick en snabbpromenad med hunden.
Sedan sprang jag... för första gången i mitt liv... en mil.

Torsdag. Sol ute och sol i sinne.
Solade större delen av dagen.
Tidig kväll gick maken och jag in till La Stada och gick på Harrys.
Käkade lite, tog några öl, några drinkar.
Blev hämtade av svärsonen och Mini halv elva så det var helt lagom.

Fredag (midsommarafton) skulle jag ha jobbat men nån halvtimma innan det var dags att åka ringde en desperat kollega och bad mej ta dagtur på lördag istället.
Hade ingen lust! Men var för en gång skull lite snäll och förbarmade mej.
Tog en promenad på 45 minuter.
Åt sill å potatis. Tårta. Snaps och hela konkarongen.

Lördag. Ställde klockan på 5. Vaknade 06:25 vilket är när jag måste gå.
Deoderantade armhålorna och klädde mej snabbt å kom i tid.
Sällan jag är osminkad inför patienter och kollegor.
Hade en helt okej dag, det är kul med dagpass ibland, lite mer socialt än kvällspass.
När jag kom hem sov jag säkert i två timmar och sen gav jag mej ut å sprang ännu en mil.
En gång är ingen gång, två gånger... ja, ni vet.

Söndag. Jobbat igen. Kväll. Rätt mkt att göra. Många patienter som är dåliga och mycket att hålla koll på. Men det gick bra.
Trevlig kväll ändå. Vi hann med att käka pizza.
Hmm, känns som om jag gått upp 5 kg denna veckan.
Det vore så typiskt mej att tappa allt precis inför strandpremiären när jag varit så duktig.

Nästa vecka...

Liiiite mer ordning å reda hoppas jag med maten.
Jobbar imorgon... igen. Ledig tisdag å onsdag.
På onsdag ska jag till frissan och sen träffa Ergo.
Jobb torsdag
Ledig fredag, lördag, söndag.
På fredan får jag väl städa, handla å laga mat för på kvällen ska vi ha goda vänner här.
På söndag ska jag ÄNTLIGEN åka 15 mil med bil till en dejt med Ängla och hennes föräldrar. Längtar.

Hur har ni haft det?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Det låter som en bra vecka, med många höjdpunkter - både att se fram emot och upplevt. Men som alltid, om det finns socker finns det salt. Tur att Gotte blev frisk i alla fall. Min helg har sugit fett på vissa plan, men ändå varit bra på andra. Socker och salt som sagt. Eller surt, om man så vill.
    Kram!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare