söndag 16 juni 2013

Mormorspoäng

 

* Bakar världens godaste bullar.
Absolut. Inte så ofta men NÄR jag gör det är det ingen som slår mej på fingrarna.

* Lagar världens godaste köttbullar.
Ehhh, ja! Vem skulle annars göra det? Fråga mina barn om ni inte tror mej.

* Stickar lätt som en plätt ett dussin koftor till den lilla.
Tyvärr inte. Kan på sin höjd sticka en grytlapp. Köper stickat istället. Inte lika många credpoäng där nej.

* Är lätt excentrisk med någonting... krukväxter tex
Knappast med krukväxter även om jag på senare år börjat ÄLSKA tantblomman pelagon. Men jag är väl excentrisk så det räcker till med min hund.

* Klär sej gärna i klänning.
Svar ja.

* Har katt
Svar ja här med

* Har kliniskt rena kökssluckor.
Svar nej. Jag har Dogue de Bordeaux.

* Shoppar ofta och gärna saker till sina barnbarn.
Uff ja, hon lär ruinera mej den lilla ungen.

* Talar om barnbarnen med alla som vill lyssna (å alla som inte vill det oxå.)
Jag är redan där. Å jag som tyckt att barnbarnsprat är såååå tråkigt att lyssna på innan.

* Har porträtt överallt på sina barnbarn
Inte än. Men i mobilen har jag rätt många med tanke på hur kort tid jag träffat henne. Å jag kan absolut tänka mej att tapetsera huset med hennes vackra nylle.

* Talar med särskild röst till barn.
Ja. Och till djur. Och till patienter... säger mina kollegor.

* Har ett oändligt tålamod.
Ja, tänk att jag med världens sämsta tålamod gick till typ världens bästa.

* Å en svaghet för sötsaker.
Mer chips men nog ska vi äta karameller gullungen å jag.

* Gillar Eco skor
Gillar? Jag dyrkar.

* Har innetofflor
Nej, men skulle absolut kunna tänka mej att börja med tanke på hur mycket hår å dregel och sand här ligger.

*Dricker kaffe på fat
Nej, i glas. Jag är modern.

Sen pysslar jag ju med en del som inte är så mormor lika.

Som att kunna springa en fucking jäkla mil!
Som att fortfarande titta på vackra män.
Som att inte vara road av matlagning och bakning.
Som att vara i min bästa form på många år.
Som att kunna tala om sex så de mest hårdbalkade karlar börjar rodna.

Good enough.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare