söndag 9 juni 2013

En vecka i juni

 

Veckosammanfattning. Igen. Galet.

Intensiv vecka som så klart har kretsat kring studenten.
Planering, The D day och återhämtningen.
En massa onödig mat, alkohol och lite tid för motion.
Vägde in på 59 kg. Tog inga mått.
Har mått sämre under veckan, framför allt sista delen. Igår å idag.
Känner mej trött, irriterad och lite nedstämd. Har lite domedagskänsla inombords.
Kanske har det bara varit för mycket av allt?

Måndag. Gick 40 min. Handlade käk och planterade blommor. Röjde och planerade i mitt huvud. Stor inre stress.

Tisdag Gick 45 minuter. Sprang 5 km. Bakade oändligt med tårtbottnar. Gjorde pajer. Marinerade kött som maken fick grilla. Kokade färskpotatisen.
Sörjde plötsligt mormor från ingenstans och själar började röra sej.
Jag kände andar och oförklarliga krafter. Som jag då tolkade som glatt och positivt.
På kvällen under springturen höll jag på att bli påkörd.
En halv meter ifrån. Någon sekund.
Läskigt.

Onsdag och studenten. Plockade blommor, inredde trädgården, gjorde salladerna.
Firade vår student. Hade ett trevligt studentkalas.

Torsdagen så jobbade jag. Rena friden jämfört med hemarbetet innan.

Fredag. Gick 45 minuter med Mini å Gottfrid. Sprang 7,8 km. Helt slut efteråt.

Lördag. Slapp dag. Facebookbråk, grill och promenad på 40 minuter.
Färgade håret. Börjadee se på Game of Thrones.

Söndag. Idag... har jobbat å inte så himla mycket mer. Gick kanske 30 minuter innan.

Veckan som kommer... 

Imorgon är min äldsta dotters beräknade förlossningsdag.
Jag tänker mycket på det där nu, går med en viss beredskap.
Jag skall till doktorn i Varberg och sen tillbaka på kvällen för sommarfest.
Vi blir inte så många .
Tisdag och torsdag jobbar jag.
På onsdagen ska jag till psykologen.
Å så ska jag hinna springa några gånger med å käka lite bättre.
Försöka finna friden igen.

Hur har eran vecka varit?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jobb, jobb, jobb och lite mys;-)

    SvaraRadera
  2. Härliga, underbara vecka!! Jag skall jobba sista veckan nu innan mitt lov. Skall bli jätteskönt...

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare