onsdag 12 juni 2013

13:41

 

Titta på bilden.
Titta noga!
Vad ser ni?
En helt vanlig Asta?

Fel, fel, fel (som Brasse skulle ha sagt)
Det är något mycket mer speciellt än så.
En mormor!

I dag klockan 13:41 föddes mitt första barnbarn!
En liten flicka på bara dryga 3 kg och med massor av svart hår.
På pricken lik sin mormor... förstås :)
Jag har ännu inte sett underverket. Den lilla familjen ville vara för sej själva idag.
Det är tydligen tröttsamt att föda barn hela natten.
Men imorgon... imorgon före jobbet, DÅ ska jag få träffa henne!
Jag längtar så klart.
Jag längtar efter att få se henne, lukta på henne, känna på henne.
Jag längtar efter att få hålla henne, andas in henne och viska i hennes öra att det är jag som är hennes mormor och det finns ingenting som jag inte kommer att unna henne.
Å jag längtar efter min dotter. Alldeles överväldigande längtar jag efter henne.
Det är nåt särskilt att ens dotter blivit mamma.
Nåt jag var oförberedd på.
När jag fick ett mms med barnbarnet i dotterns famn och jag såg min dotters trötta, stolta ögon så längtade jag så ofantligt efter att få dela denna stund med henne.
Det känns så märkligt att jag inte är där!

Ända sedan jag fick sms'et så har jag inte kunnat sluta le.
Jag slängde mej i bilen och åkte och köpte presenter.
När maken kom hem och vi möttes i hallen så log vi så stort att vi började skratta.
Vi kramades å sa grattis till varandra.
Ja, hela familjen är så klart helt tagen av detta mirakel.
Detta mirakel som kallas liv.

Imorgon. Då äntligen. Som jag väntat.

Puss/ Asta

14 kommentarer:

  1. Åhhhh, blir alldeles rörd här! GRATTIS mormor och hälsa och gratulera de stolta föräldrarna. En flicka! Underbart! Många kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Va underbart för dig, kramar Klara

    SvaraRadera
  3. Grattis mormor och vad härligt att allt gått bra!!!

    SvaraRadera
  4. Underbart, underbart!! Grattis mormor A!!! Och grattis till de stolta föräldrarna och grattis till det lilla livet :)))))

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis, grattis! Det är ju alldeles underbart!

    SvaraRadera
  6. Kom på en grej... skall bli spännande och se om hon känns igen;-)

    SvaraRadera
  7. Åh, vad underbart. Stort grattis till alla berörda.
    Förstår att det måste vara en mycket speciell känsla att få bli mormor.
    KRAM Yvonne

    SvaraRadera
  8. Åhhhh vad härligt underbart! Grattis!! Kram Elin

    SvaraRadera
  9. Ååå va underbart. Du skriver så fint så tårarna kommer. Grattis till er alla och jag håller med alla som säger att du kommer bli en fantastisk mormor!!

    SvaraRadera
  10. Ååå va underbart. Du skriver så fint så tårarna kommer. Grattis till er alla och jag håller med alla som säger att du kommer bli en fantastisk mormor!!

    SvaraRadera
  11. Oh Grattis! :)

    /katja

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare