söndag 5 maj 2013

Veckan som kom å gick...


”Man ska inte ropa hej för än man är över ån” sägs det.
Å andra sidan så måste man… jag… få glädja mej medan jag kan, annars kanske det aldrig blir av.
Jag har haft ett par fantastiskt harmoniska veckor där jag känt mej lugn och lycklig och där det faktiskt fungerat även på jobbet.
Just där, på arbetet, känner jag fortfarande att jag har en bit kvar.
Att jag kan bli stressad av själva logestiken.
Sjuk personal. Patienter som måste flyttas. Överbeläggningar osv.
Men jag fungerar och jag tar de där babystepsen framåt hela tiden.
Börjat jobba 50%. Aldrig mer än en dag i sträck.
50% är perfekt, så borde alla jobba.
Matmässigt så har jag denna veckan inte ätit särskilt ”dietiskt” utan mer normalt men utan allt för stora utsvävningar. Fast pizza har det blivit å lite annat också. Så som fika när andra fikar.
Jag har rört på mej lite mindre också. Börjar känna av min astma.
Den är ännu inte svår alls, men jag känner det i orken och i konditionen.
Här är veckan som gått…
Måndag. Vägde in på 61 kg. Hade alltså ökat ett kilo vilket kändes högst orättvist.
Mätte inte denna veckan.
Var ute å gick en runda samt joggade i 25 minuter.
Tisdagen. Syndade å drack lite vin, nån öl, åt lite chips.
Det var trevligt
Gick 2 rundor och sprang en.
Onsdag. Jobbade kvällen, vilket gick bra, och ”hann” ingen runda innan.
Torsdag. Lunchdejt med finaste Cissi.
Det var här jag drog i mej pizza. En hel. El Mucho med vitlök på Stanton.
Mmmm. Gott.
Sen gick vi på stan å kollade affärer. Unnade  oss både det ena å det andra.
Powernapade när jag kom hem och sen joggade Cissi å jag en väldigt kort runda innan vi tog en härlig kvällspromenad med Gottfrid.
Fin dag.
Fredagen. Var det lunchdejt igen, nu med vår egen Ergo Sum.
Trevligt som alltid å tiden rann iväg så hon blev sen tillbaka.
Gick runda med Gottfrid både innan å efter.
Lördagen var lugn. Gick en lång runda med Mini å Gottepojken och laserade därefter trädgårdsmöbeln pappa gjort. Sen grillade vi å åt inne.
Premiärgrill. Väldigt mumsigt.
Blev hemskt trött av all den där friska luften.
Söndag. To day med andra ord jobbar jag kvällen igen.
Innan dess har jag haft pappi med fru på en snabb fika innan de skulle vidare till världsmetropolen Ullared.
Next week…
På måndag ska vi betala in handpenningen till Cypernresan. Eller ja, mamma ska.
Det ska bli spännande å se om det blir av.
Jag jobbar tisdag å fredag kväll och har egentligen ingenting inplanerat i övrigt, men jag hade inte mycket inplanerat förra söndagen heller å ändå blev det en hel del.
Försöka fortsätta med joggingen å inte slå på mej själv om det inte fungerar med pollen å astma. Det ska bli spännande å se vad jag väger å mäter imorgon.
Spännande för mej vill säga. Antar att ni skiter i vilket
J
Hur har er vecka varit? Nåt kul nästa vecka?
Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Man gör det man kan...å så gott man kan..mer kan ingen begära!
    Å när ska man "unne sä" om inte här o nu?:) Pizza funkar väldigt bra ibland...å rödvin åxå:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Man gör det man kan...å så gott man kan..mer kan ingen begära!
    Å när ska man "unne sä" om inte här o nu?:) Pizza funkar väldigt bra ibland...å rödvin åxå:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare