torsdag 2 maj 2013

Vårstädat bort bajspåsar å nylonstrumpor

 

Jag vet inte hur det är med er men min handväska rymmer ungefär vad en 1:A med kokvrå gör.
Jag har använt samma väska sedan jag vann den hos Louise och det måste varit mer än ett år sedan.
Redan från början stoppar jag mycket i min väska.
Nödvändigheter som: plånbok, almanacka, minst 2 st pennor, snus, nycklar, sitskortet till jobbet, astmaspray.
Andra viktigheter som: Huvudvärkstabletter, plåster, glasögon (vanliga och solisar) i sina fodral, glasögonspray, nagelfil, läppcerat, flera olika sorters läppstift, hårspännen och tofsar.

När man som jag sällan rensar sin väska och har en rejäl sådan så åker lite annat ner oxå med tiden som kanske inte måste ligga där.
Där låg tex en övermogen banan, en burk makrill, tre burkar med dust it pulver, ett oändligt antal kvitton, 17 nagelfilar, lösa mynt, Omeprazol, nylonstrumpor, bajspåsar (tomma ska jag kanske tillägga.)

Nu har jag bytt väska. Till en annan svart. Något mindre size.
Slängt bananen, kvittona å lite annat.
Vårstädat helt enkelt.

Nu ska jag snajsa i ordning mej lite kvickt.
Gå ut med prinsen och sen åka till stan med finaste Cissi.
Vi hörs senare.
Då har ni förstås besvarat frågorna "Vad måste du alltid ha med dej i handväskan å vad är det konstigaste du hittat där när du rensat?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Tråk-Anna har slutat med handväska... och det konstigaste var nog 4-6 halv kokta ägg... som sedan krossades i väskan

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Enkelt min vän: jag har ingen handväska!! Men. Om jag någon gång använder den jag har så är den så liten som möjligt. Och då är det alltid detta i: plånbok, mobil, penna och nycklar. That's it!!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har också brutalt stor väska! Där i har jag plånbok, almanacka, pennor, snus, försvarets hudsalva, handsprit... tjaa det var nog det :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare