onsdag 15 maj 2013

Vad fan är det för fel på männen?

 

Sån här reklam gör mej så förbannad att jag får huvudvärk.
Det är inte det att jag inte klarar av att se en naken bak... det gör jag hela tiden i jobbet och tro mej, de flesta ser rätt lika ut... det är själva grejen.
Påklädd man som visar upp varan som skall säljas så den syns ordentlig.
Avklädd kvinna som av någon anledning säljer varan bäst krypande på golvet.
När Aftonbladet frågar sina läsare om detta är något att uppröras över så tycker en majoritet att det inte är det.
Låt mej anta... låt mej ponera helt fritt här, att flertalet som tycker att det är en schysst reklam är män.
Å den tanken gör mej förbannad och lite ledsen över manssläktet
Vuxna karlar å mer därtill som blir så förtjust av en flicka i övre tonåren ålar runt och visar hud. Så länge det inte är deras dotter förstås.
"Hö hö hö. en naken röv, fan va nice" lixom i värsta lumparanda.
Åhhhh jag har träffat så många såna män, hört den jargongen så många gånger att det står mej upp i halsen, får mej att vilja bli lesbisk, tvivla på deras intelligens, önska dem alla möjliga läskiga sjukdomar.
Jag blir KRÄNKT... ja, det är ta me fan rätt ord... inte av bilden utan av synen på kvinnan som vi har även i det här jämställda å härliga landet.

Vi tar en till bild...


Vad säger ni om denna?
Visst för den tankarna till herr å damparfymer?
En solig dag.
Eller?
Ingen vettig människa kan väl få andra associationer?
Kanske är det bara lilla jag... silly woman... som tänker på gangbang.
På övergrepp. På en "hård å härlig" man som tar för sej medan polarna står bredvid och väntar på sin tur.

Jag är snart 44 år.
Med kräk i munnen kan jag hantera sådana där bilder.
Även om det får mej att drömma om att bli homosexuell å känna en växande förakt för män å det här patriarkatet så kan jag det.
Men alla ungdomar?
Som matas med sån här skit.
Å alla företag som får en jäkla massa gratis spridning av sin reklam för att sådana som jag skriver om det, för att vi talar om det?
Men vad tusan ska man göra då?!
Självklart kommer företagen att fällas för denna typ av reklam.
Om jag inte missminner mej så har Dolce&Gabbana redan gjort det.
Det VET företagen om. Det spelar ingen roll.
Böterna är en skitsumma i förhållande till all uppmärksamhet.

Hur kan man ens diskutera om feminism behöver finnas när sådana här budskap sänds ut och visas överallt?
Hur kan man skratta eller fnysa åt diskussionen.

Och om igen, vad fan är det för fel på män?!

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med... helt otroligt. .

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med... helt otroligt. .

    SvaraRadera
  3. Jeg er ingen prippen dame, men her ble det for mye for meg. Særlig på det siste bildet, man kan ikke annet enn å tenke gruppevoldtekt. Så langt ifra klær og parfyme man kan komme. Den øverste hører til i "mannfolkblad". Vet ikke hvor det er sakset ifra?
    Gruppepresset var tilstede når jeg var ung også, men det kan overhodet ikke likestilles med idag. Det må være fryktelig å være ungdom, hvor mange føler ikke at de ikke lever opp til "idealet". Sex selger......nåvel ja, i mange former. Men det er forskjell på å lage sexy, stilige bilder, og å lage bilder som dette. Får bare en vond smak i munnen, og jeg får ihvertfall ikke lyst til å løpe å kjøpe....

    Laila

    SvaraRadera
  4. De är bara inte kloka!!!! Det blir ett inlägg om det!! J****a idioter!!

    SvaraRadera
  5. Jag trodde inte det var sant när jag såg ett blogginlägg angående dessa unisex skjortor.
    Jag trodde inte det var sant.
    Om nu kvinnorna knappt skall ha skjortan på sig hade det väl inte varit mer än rätt att männen knappt hade den på sig heller.

    SvaraRadera
  6. Det är så smaklöst att jag blir förstummad. Hörde på nyheterna idag att American apparel blivit anmälda till reklamnämnden (eller vad det nu heter) men att de kanske inte kunde göra något åt det eftersom företaget ligger i USA. Vad är det för fel på dagens samhälle? Vad är det mina barn ska växa upp i för värld! Som grädde på moset kom friandet i våldtäktsmålet i Umeå i dag, när jag läser nämndens motivering till friandet vill jag bara gråta.

    Tack för dina fina ord i min blogg, det värmer.

    SvaraRadera
  7. Tycker de ska byta roller med varandra, vore mycket trevligare

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare