måndag 6 maj 2013

Startskott


 
Oj vilken härlig dag jag har haft.
Sitter här i kvällningen med en mugg te.
Lite solsvedd, lite "febrig" och enormt trött men så tankad på lycka.
Det bästa av det bästa av allting.

Dagen började med att äldsta dottern ringde å sa att hon var på väg på en spontanbesök.
En blank dag blev plötsligt händelserik.
Jag hann plocka lite å valla dammsugaren ett varv innan jag hämtade henne vid tåget.
Höggravid å vacker.

Vi njöt av dagen som den var.
Åt frukost i solen, låg på filten, även om vi fick freda oss från en svartsjuk Gottfrid mest hela tiden.
Till slut stod vi inte ut med honom längre utan åkte ner till stranden med honom istället så han fick bada.
Vi var i stort sätt ensamma å det var helt ljuvligt om än lite svalare än i trädgården.

 

På seneftermiddagen grillade vi.
Jag själv för första gången i mitt liv! Kvinnor kan.
Jag tror fan till och med det blev bättre än när mannen gör det.
Lagom till han kom hem från jobbet + övertid stod marinerad grillad fläskkarré, ugnstekt potatis, sallad å en härlig sås på bordet.
Vi åt å drack kaffe och sen körde jag dottern till tåget igen.

 Foto

Sen gick jag och Mini en lång runda med Gottfrid i den sista kvällssolen.
Det var så stilla och vackert ute.
Väl hemma såg jag på hockey med maken och betalade in handpenningen till resan :) i september.

En underbar underbar ledig dag.
En dag när jag tankat sol, kärlek, vila och gemenskap.
Ett startskott för en fantastisk sommar.
Många superlativ i den här texten... men va fan, är man glad så ska man väl vara det? Imorgon kan det vara sju bedrövelser igen.

Har ni haft en fin start på veckan?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Åhhhh, vad glad jag blir! <3 Och vad vacker Emelie är!

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilder och visst ska man vara strålande glad när tillfälle ges, när ska man annars vara glad? :) Din dotter är jättefin med sin mage. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad fina ni är... tack! :)

    Tusen tack för igår älskade mamma!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare