torsdag 9 maj 2013

Stänga ner bloggen

 

Maria ska stänga ner sin blogg och starta en ny.
Nya tider. Bort med det gamla, in med det nya.
Jag tror hon gör rätt, det är till och med jag som gav henne rådet.
Väntar med spänning på den nya bloggen, den nya tonen...

Men själv får jag hjärtklappning av blotta tanken på att skiljas från min blogg.
Den må inte vara störst i cyberspace... men inte minst heller... och jag är av så många olika anledningar stolt över den.
Den blir som en dokumentation av mitt liv, den är en ventil, den skildrar livets alla känslor... nästan. För en del saker skriver jag mindre om än andra.
Och så har jag ju er!
Världens bästa läsare!
Ni ska veta att jag tänker på er nästan hela tiden.
Inte BARA er, men ni är med mej hela tiden, på ett sätt jag inte vet om det är sunt eller ej.
Jag tänkte senast på det när min äldsta dotter var här på besök och jag som vanligt fotade allt av intresse å lite till med min iphone.
Vatten, bebismage, fötter i gräs, tänd grill, middagen, hunden, en bit av filten osv osv och hon kommenterade det.
"Men, jag måste tänka på bloggen svarade jag" halvt på skoj, halvt på allvar.
För det är det som skiljer agnarna mot vetet i bloggvärlden.
Engagemanget.
Å jag hoppas att ni känner att jag engagerar mej för er?!

Bloggen har gett mej så fantastiskt mycket genom åren.
Jag har fått utlopp för min lust att skriva. Jag har fått dokumentera bra å dåliga stunder i mitt liv. Den har gett mej förströelse, bekräftelse, glädje.
Bloggen har tagit mej genom debatter, den... ni... har gett mej ert oändliga stöd i svåra stunder, många gapskratt.
Den har även gett mej både bekantskaper och vänner.
Jag har här fått möta... både irl och i bloggvärlden... människor som jag aldrig skulle träffat annars.
Å så har den ju gett mej Bokcirkeln.

Visst kan jag ibland tycka att jag skulle förtjäna lite större uppmärksamhet.
Fler läsare, intresseförfrågningar från olika håll som andra har fått, kanske till och med en ekonomisk ersättning.
Jag försöker att variera mina texter å ämnen, jag skriver välskrivna texter, jag lägger ner enormt med tid och jag försöker hålla god kontakt med mina läsare åtminstone de av er som kommenterar.
Jag har mellan 4-700 läsare om dagen.
Men! Jag är så supertacksam och överväldigad av alla er som återkommer å läser.
En del har följt mej i åratal och det är stort!

Har ni något önskeinlägg el fråga så tveka inte...

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare