måndag 6 maj 2013

Köpenhamnsmamman... vad får jag inte missa?

 Blue Village – Callisto - Bild 1

Då så!
Efter en del turbulens var handpenningen för vår höstresa bokad, så generöst betalat av min mamma som i sin tur fått loss lite cash i arvet efter mormor.
Jag hade ju ett rätt hårt motstånd mot det där av olika anledningar.
Min värsta och kanske mest troliga farhåga är att jag någongång under dag 3-4 dränker mamma i poolen.

 Blue Village – Callisto - Bild 3

Samtidigt är det så klart frestande.
En gratis resa. Å det kan... det KAN... ju faktiskt bli skittokigt med tre galna kvinnor på samma resa.
Jag tror att jag kommer att få rätt i både förhoppningar å farhågor och då får det väl vara så då.
Mitt tålamod är som sagt outstanding och blandar man det med eget hotellrum, humor och ett försök i att tänka "var å en skäms för sej själv."

 Blue Village – Callisto - Bild 14


Jag glädjer mej över att få umgås med mamma och Mini i en sådan lustfylld miljö.
Jag glädjer mej att få visa mamma att det här häftga... spännande med att flyga (å hoppas att hon inte får ett hysteriskt spel å måste uuuut på 10000 m höjd.)
Att hon ska få uppleva känslan av när värmen knockar en när man går ur planet. 
Att doppa fötterna i medelhavet för första gången... ja men det är en njutning som alla människor borde få uppleva någongång under sitt liv.
Lilla mamma har väl knappt bott på hotell.
Jag vill visa henne allt.
Ta en drink före maten å titta ut över havet.
Hoppa bomben i poolen. Flirta lite med servitören.
Äta frukostbuffé där ALLT och ingenting finns.
Ett glas vin på altanen, spela lite spe, äta på restauring varje dag.
Sovmorgonar i svala lakan.
Lilla mamma, som bara varit i Norge å Danmark.
Det kommer att kunna bli en fantastisk resa.

 Blue Village – Callisto - Bild 15

Den 23:e september 06:40 lyfter planet.
Förhoppningsvis utan en claustrofobisk kvinna som vill av eller en annan galen kvinna som inte kan lämna sin hund.

Det ska bli... spännande ( å förmodligen nervsjukt) på vägen.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Så glad att du ändå valde att åka, för jag vet att du kommer frestas mer än en gång att dränka henne i poolen precis som vi pratade om när du var här eller att du helt enkelt dränker dig själv. Det är väl också högst troligt. Nej, skämt å sido så skrattar jag för det är så komiskt det du skriver, men samtidigt så rörande och så stort av dig. Lilla mamma, klart hon ska få resa. Kände igen mig i din mamma, då jag inte heller rest någonstans. Kram!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare