lördag 11 maj 2013

En liten lista om mode å smink

 

1.) Vilken mascara använder du helst?
Lancome alternativt Dior. Har prövat många, många märken men det finns inga andra som kommer i närheten av dessa båda.

2. Hur många nya klänningar har du köpt denna vår?
Tre stycken. En fr Indiska, två från Lindex.

3. ) Vad är dyrast i din sminkväska?
Förmodligen Sensai's bronzing gel. Beroendeframkallande skitbra men kostar cirkus 430 spänn.

4.) Fulaste sminkmissen du du vet?
Det finns många. För mörk foundation, gul hudton av bus produkter, foundation som lämnar halsen vit och kanske värst av dem alla... avskavt nagellack.

5.) Vilket cerat är bäst?
Tyvärr ett dyrt, Elisabeth Ardens

6.) Hur många nagellack äger du?
Jag fattar inte detta... en del påstår sej äga massor, kanske ett 50 tal.
Mina blir kassa väldigt fort, mer än nåt halvår håller de inte i alla fall, särskilt inte om flaskan bara är halvfull. Å detta oavsett märke. Så jag har kanske 7-8 st.

7.) Bästa lågbudgettips?
Garniers BB cream.

8.) Modemåste till sommaren?
Vet inte om jag har nåt sånt.

9.) Fulaste modet?
Om det är så modernt vet jag inte men vita vadlånga tajts under klänning/ kjol är missklädsamt på de flesta. Överlag är det inte många som passar i tajts med för kort överdel heller.

10.) Har du köpt ny bikini i år?
Självklart.

11.) Hur ofta går du i klänning under sommarhalvåret?
Så ofta jag kan.

12.) Hur stor del av kläderna i din garderob använder du?
Nu efter att jag rensat... kanske 1/3

13.) Hur fåfäng är du?
Inte alls. Jag gick promenad här om dagen osminkad med fett hår i min turkosa (NOT min färg) luddiga one pie's.

14.) Din mest misskötta kroppsdel?
Fötterna. De är hemska!

15.) Vad skulle du vilja shoppa just nu?
Vill hemskt gärna prova den där leopardfläckiga klänningen från Lindex som Penelope Cruz visar upp. Röda pumps. Löparskor. Bekväma ballerina av bättre kvalitet (helst Ecco) och så är det mesta av mitt smink slut eller på upphällningen.

Häng gärna på. Här bland kommentarerna el i egen blogg. 

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Den där måste jag nog hänga på... I morgon kanske? *ler* Mina fötter är också GROVT åsidosatta.. Skulle nog behöva en fotfil av något slag...

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare