onsdag 15 maj 2013

En bra dag trots allt.

Idag har jag haft en bra dag... trots att det är ett jobbigt datum... återkommer till det i senare inlägg.
Det har varit fint väder, äntligen lite sommartemperaturer, och jag har varit ledig.

Jag var på jobbet ändå. På lönesamtal, vilket är tämligen meningslöst när inga siffror eller pengar ändå inte är klara och man inte kan förhandla sin lön i alla fall.
Well, well... jag skulle ändå till grannstan till psykologen så det blev som en extra liten utflykt.
Å när jag väl var där (på jobbet alltså) träffade jag min kollega och vän Mi och fick födelsedagspresent som jag helt fräckt öppnade i förväg.
Hon är en toppenvän på alla vis min Mi, men ibland lite för generös för sitt eget bästa. ALLT detta fick jag.

Jag ber om ursäkt för bildkvaliteten, är värdelös på att fota in i speglar, vet inte hur andra gör för att få till bilderna. Ignorera mina märkliga miner.
Först ut ett linne från Kapp Ahl. Enkelt och jätte sött.



Å så denna fina sjalen som jag suktat efter länge.
Oxå från Kapp Ahl.



Å så fick jag cash (som om presenterna inte var nog) och köpte det här härliga linnet på HM i dubbelt skrynkligt tyg. Oxå enkelt och kanonsnyggt sen när man fått lite färg.
(Nej, jag är inte svettig i pannan, det ser bara så ut.)



Hos psykologen var det bra. Hon är en oerhört klok kvinna.
Alla människor borde regelbundet gå i terapi.
Jag fick en läxa som jag håller för mej själv.
Men i mitten av juni får vi se hur jag klarat av den.

Sen har sonen flyttat hem igen.
Han har tagit studieuppehåll i sin utbildning och kommer att bo hemma ett tag.
Det är rätt ofrivilligt för hans del att lämna sin bostad i centrala Göteborg för att flytta in i sitt pojkrum i lilla småstaden igen.
Själv så hade jag väl helst sett att han inte tagit studieuppehåll utan fortsatt framåt i livet men självklart är det viktigaste att han mår bra och självklart är alla mina barn välkomna hem igen den dagen det behövs.

En bra dag. Den 15:e maj. Trots allt.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jättefina och generösa gåvor, framförallt tycker jag du är väldigt söt på bilderna. Ser ung ut på något sätt, men på ett bra sätt givetvis. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, jäsingen A - DET var fina presenter!!!! Vad kul att läsa att det fungerar med psykologen också! Yaay!! Och sonen.. Mmm, det är livet det. Men jag hoppas han mår bra. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare