torsdag 23 maj 2013

Ähhh...

 

Då är den här födelsedagen snart slut. Den här lediga dagen snart över.
Jag känner mej härligt trött och ska strax försöka komma i säng.
Jag har gått å sprungit mycket idag, varit ute i friska luften massor, och det känns i både huvud å fötter.

Jag tror Gottfrid är nöjd med dagen.
Dubbla långrundor. Lek i hav å på stranden. Öppnat presenter.
Käkat grisöron. Haft mamma hemma hela dagen.
Å nu på kvällen... pannkakor med sylt å grädde.
Nu är han ordentligt firad.
1 åringen.

Det är en dryg vecka kvar av maj månad och fortfarande ganska kallt.
Tänkte på idag att dessa ljusa vårkvällar försvinner nu, utan värme å möjlighet till soft altanhäng och de kommer inte tillbaka.
Vi får lixom inte chansen på en "varm maj" för än nästa år.
Lite deppigt. 10 dagars prognosen framåt ser inte bra ut för Hallands del.
Om man nu inte tänker på grundvattennivåerna. Då ser det kanske strålande ut.
Ändå tycker jag att jag tar vara på det som är av allting som ÄR så gott det går.
Sen nån vecka tillbaka har jag haft fräscha liljekonvaljer inne hela tiden.
Så fort man kliver innanför tröskeln så känner man doften.
Liljekonvalj. Kanske den bästa blomdoften. I konkurrens med hägg å syren och med kaprifolen.
Jag är ute massor å vid havet minst en gång om dagen.

Nej, hör ni... jag kan inte tänka en enda vettig tanke.
Egentligen hade jag tänkt skriva ett inlägg om alla dessa facebooksgrupper som dyker upp i kölvattnet  av Husby. Grupper med mörka krafter bakom vars egentliga syfte är att snacka skit om "invandrare som grupp" och som människor okritiskt ställer sej bakom å delar. Även "vänner" till mej.
Jag blir så arg när folk inte TÄNKER. Tänker "varför delas detta, av vilket syfte, vad blir resultatet." Hell no, det är bara ut med bilder av händer å annat med "Rör inte våra poliser."
Vad ÄR det?
Det är ett 40 tal ungdomar, säkert med diverse olika skäl till att delta i kravallerna,  som håller en hel förort i skräck och som nu på nåt sätt skall stå representativa för "utlänningar."
Jag tänkte skriva nåt genomtänkt å analytiskt om detta... men jag orkar inte riktigt.

Detta måste vara det tråkigaste inlägg jag någonsin skrivit.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare