söndag 21 april 2013

Tallin tur å retur

 
 Bild: Maria Skytt. Klickat. Redigerat. Godkänt.

Nej då.
Jag försöker bara göra mej själv lite mer spännande.
Jag hamnade inte i Baltikum. Faktiskt inte ens i fel stad.
Men jag är lite stolt över mej själv ändå som körde själv.
I rusningstrafik hem.

I övrigt har jag haft en härlig dag.
Klockan ringde 08 men den stängdes resolut av och jag vaknade strax före 10 nästa gång... ungefär när jag tänkt dra till Maria.
Det fick bli en snabbdusch, en kvick make up, in med i med en banan och iväg.

När jag kom fram stod en blond böna på balkongen å ropade
"Ska du till Maria? Är det du med hunden?" på bred skånska.
Det kändes bra direkt.
Så fort jag kom in fick jag två påsar skräp i näven å så gick vi och slängde dem plus satte oss på en parkbänk medan hunden Lowe fick kissa av sej lite.
Alltså, jag gillar sånt.
Gillar när man bara får hänga med i någons vardag. När det inte är så uppstyrt.

Maria är en färgstark tjej. Hon är ganska mycket som i sin blogg.
Verbal, känslosam, varm.
Väldigt kvinnlig. Mjuk.
Hon fick ett telefonsamtal från någon mamma som bjöd till barnkalas dagen därpå, memorerade adressen medan hon pratade och en halvtimma senare var hon inte säker på tiden eller om det var hem till en tjej el kille :)
Hon har målat sina golv vita... en kvart innan en dejt skulle komma... med penseln hon hade hemma och struntat i att lyfta bort möblerna å målat runt om.
Jag vet inte...
... Jag blir helt betagen i sånt.
Lite kan själv och allt är inte så jävla noga.
När kläder ligger lite här å där och ungar tjatar om godis å... ja, jag slappnar av då.
Allt för skinande och putsade ytor ger mej mindervärdeskomplex.

Vi åt en härlig kycklinggryta och sedan starkt kaffe som knäckte min mage totalt.
Inte Marias fel... den har mått rätt surt sedan jag proppade i mej kortison utan att ha Omeprazol som skydd.
Vi gullade med hunden, tog foton, pratade en massa och gick ut å promenerade.
Det bränner lite på mina kinder så lite solstrålar fångade de nog.

Nu är jag rätt trött. Många intryck för en utbränd hjärna idag.
Både bilkörning på okända vägar och bloggträff.
Återkommer om en liten stund för alla er som sitter som på nålar och väntar på den vanliga veckosammanfattningen.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. En helt underbar dag!:) Fnissar ännu åt vissa saker som vi pratade om. Tycker om dig. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag har ju följt både dig och Maria i flera år så jag tycker det är så kul att ni äntligen har träffats. Bra där!

    /Katja

    SvaraRadera
  3. JAAAAAAA jag e en böna =) Det ni ;)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare