fredag 19 april 2013

På söndag...

 

... På söndag inträffar det något spännande mina vänner.
Blogghistoria.

Jag å Maria, har varit bloggkompisar i typ 8 år... sa jag, men blev snabbt rättad av Maria att "Hörru, mer än 6 år är det inte."
Well, en jäkla evighet är det i alla fall.
Hur som helst satt vi å chattade en stund nu ikväll så som vi nästan alltid gör och hon skrev att "Vi måste ses snart" och jag sa "Söndag?" för plötsligt blev jag mitt allra mest spontana jag.
Jag kollade upp tågtiderna och då tar det en kvart... 15 MINUTER... att åka dit.
Å det har vi alltså dragit på i 6 hela år!

Maria å jag går alltså way back. Känner varann så väl. Läser mellan raderna och vet vad den andra skriver... och inte skriver.
Vi kan varandras historier. Våra livshistorier påminner mycket om varandra... å ändå inte.  Vi har läst varje blogginlägg. Har dessutom varit brevvänner.
Skrivit fylliga brev och Maria limmade fast bilder för att förgylla dem... med nagellack.
"Man tager vad man haver" är hennes melodi och jag älskar den attityden hos människor.
Vi har bråkat, skrattat, gråtit, fyllt i varandras meningar i alla dessa år och det ska bli så fantastiskt roligt att träffas!
Bered er på foton och noggranna redovisning... det är vi ju både såna suckers för.

Puss/ Asta

13 kommentarer:

  1. :))) vad kul för er! Och vad härligt att läsa att det är en bra kväll ikväll!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul. Å på tiden. Kramar

      Radera
  2. Hahahahaahah!:) Ja, det är vi sannerligen. Kommer bli fantastiskt roligt och jag skrattar här på nagellacket. Jodå, knep och knåp är ju lite vår melodi det där. Det kommer bli så skoj!
    Sex år och en kvart emellan. Pinsamt egentligen.
    Kram kram för du förgyllde min kväll. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. * åt nagellacket skulle det vara såklart. Trött nu. :)

      Radera
    2. :) språkpolisen. Jag förstod det så klart.

      Radera
    3. Språkpolisen rycker alltid ut. ;)

      Radera
  3. Är det första gången ni ses? Hoppas ni får kul! Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp första gången. På 6 år!!! Ska bli hur kul som helst.

      Radera
  4. Ja ibland gör internet att man tror det är längre emellan än vad det är. Men tänker att det är nog inte möjligt för oss att ses och så är det då nära! Kul för er!!

    SvaraRadera
  5. Vad kul :) Hoppas att ni får det härligt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. På tiden ;-) Ha det så kul!

    SvaraRadera
  7. Tack tjejer. Det ska bli jättetrevligt och förhoppningsvis så tycker vi att det var det imorgon kväll oxå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du kommer fram. ;) ( jodå, det gör vi säkert)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare