måndag 8 april 2013

Måndag i en shoppoholicers liv

 Filt Vit

Hur sött är inte det här lapptäcket från Lindex?
Ja, ÄNNU sötare än på bild faktiskt.
Den har mormor Asta shoppat. Till lilla Olga-Konrad som ännu ligger i sin mammas mage.
Det kommer bli kanonfint till ett vitt gammaldags brodyr överlakan i vaggan som gammelmorfar gjort.
Hade jag varit en bättre mor å mormor hade jag så klart sytt ett själv.
Men nu är jag inte det och äger ingen symaskin och detta är ett urgulligt substitut.


Hur fin är inte den här toppen från HM då?
Draperad för att dölja lite här å där men ändå kvinnligt tajt.
Den har Asta oxå köpt. Till sej själv.
Sjukskriven, psyksjuk å pank som hon är.
Hon tyckte liksom hon var värd det idag.

Det är en strålande måndag.
Hela dagen blev på nåt sätt bra när jag vaknade så tidigt och vägde in mej på min målvikt.
Å så skiner solen. Bara det!
Jag var ju hos doktorn idag och idag var jag bara tvungen att säga det precis när jag skulle gå...
"Jag tycker att du är underbar. Så klok och varm och empatisk. Å det är inte bara jag som tycker det, det säger alla om dej bara så du vet." Jag tror bestämt doktorn blev glad.
Doktorn tycker att jag har bråttom. Att jag är för otålig.
Han är fantastisk för varje symtom, varje upplevelse av mitt mående jag beskriver kan han förklara.
Fysiologiskt och pedagogiskt.
Han tar sej tid och han resonerar med mej så att vi är ense.
Å jag får väl inse att det TAR tid. Å att ingenting blir bättre om jag "låtsas" vara frisk. Det kommer att funka. Ett tag men inte i längden.

Det var min måndag. Har börjat känna mej lite mör nu.
Hoppas på tidig sänggång med min bok.
Hur har ni det?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Klok doktor du har och han blev säkert glad för dina ord. Överkastet och toppen är jättefina!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Klok människa. Är han läkare eller doktor?

    SvaraRadera
  3. Lyllo dig som har en så fantastisk äkare, tycker de är svåra att hitta!

    När syrran fick sin första son hade jag sytt kudde och täcke, lakan och örngott med inlagd virkad spets (som jag virkat själv) OCH ett virkat överkats. Så här i efterhand fattar jag inte riktigt att jag fixade det, men sen minns jag att jag var arbetslös... Nu skulle jag inte ha tillverkat en pryl, det går ju att köpa minst lika fint!

    Och den där toppen hade jag oxå gärna shoppat, men jag shoppade nog upp de två månadrenas köpstopp med råge när jag köpte en ny dator...

    SvaraRadera
  4. Ja, man vill juy bli "frisk" så fort som möjligt... Men å stressa fram det är inte bra. Med facit i handen ang förra årets händelse för snart ett år sen borde jag nog tagit det lugnare. Men jag får lätt panik när jag mår såååå dåligt så man gör vad som helst för att må bättre. Kram.

    SvaraRadera
  5. Du A - du VET ju egentligen att man INTE skall stressa!! Alls!!! Med att bli frisk. För om man gör det så motverkar man tillfrisknandet. Ju mer du stressar dig själv, desto längre tid kommer det i slutänden ta. Och vad glad jag är - på riktigt - att du har en så klok läkare!!!

    *ler* Filten ja.. Jättesöt! Och den toppen; den har jag. I svart. Köpt ur kollektionen för tre år sedan. Nu börjar den förvisso se lite ledsen ut, men den har varit mycket användbar!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare