fredag 5 april 2013

Lindex och bikiniprovning

Jag var en sväng på stan idag. Trots att jag är sjukskriven och går på rehabbidrag.
(Ja, jag vet... det är galet.)
Tog mej bland annat för den mycket otrevliga uppgiften att, när man är som allra blekast, prova bikinis.
Det gick "så där."
Jag har verkligen inte särskilt stor byst, men lik förb... kan jag inte klämma in mina skinnstycken i A-C.

Skit i mina konstiga ansiktsuttryck. Jag är inte van vid att fota i provrum.
Här provar jag en söt rutig som jag blev ganska betuttad i.
Praktiskt oxå med tunna band att knyta runt halsen så man kan använda den till halsterneck klänningar/ toppar.
Provar den i stl 80C.
Den ser bättre ut på bild än irl. Det pös liksom över i armhålorna på ett mycket osmickrande vis.


 

Denna var oxå väldigt söt. Piffig färg sedan till solbrännan.
Provade samma här, även denna modell fanns bara upp till C, och med samma resultat... det väller ut i armhålorna. 






Slutligen provade jag denna. Mörk kaki-brun.
Den gick upp till större storlekar och detta är 80 D.
Den satt betydligt bättre och behagen fick plats, men fan så tråkig den var.
Jag vill ha färg eller "nåt" som känns en smula roligt.




Nej, det blev ingen bikini idag.
Jag fick nöja mej med förnedringen.

Har ni provat bikinis ännu?

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Fördelen med att inte tåla solen är att jag slipper prova bikinis! Jag förstår det är frustrerande om de fina färgglada inte passar, det är som när jag ska köpa byxor och bara tantbyxorna i beige passar mig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det är alltid bara de tråkfärgade som går upp till stl över C. Prutt.

      Radera
  2. Hmmmm, inte alls kul... Tänk på mig - storlek 80 F/G... Suck...

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du har iaf runda bröst. Det är alltså ÄNNU mer synd om mej :)

      Radera
  3. Jag tycker alla såg fina ut! Du är vacker och har vacker byst! Men, förstås, jag vet hur det känns :(. Inte kul, man ser bara skavankerna och inget annat. Min Me T säger alltid att jag är vacker oavsett. Jag litar inte på honom ALLS :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte mkt om den översta. Men den VAR för liten. Ack ack i-lands problem. Min J säger att jag är "en tjock tant"... :) Jag TROR dessvärre på honom.

      Radera
  4. Jag har 70 EE och det har jag därför att jag fått mina mått i en bh-butik (HM måttar ju helt åt helskotta) och fasiken vad mitt liv blivit bättre sedan dess. På Change hittade jag VÄRLDENS snyggaste bikini förra sommaren för mina stora tuttar, också halterneck fast ala. Marilyn Monroe, känner mig hetast på stranden i den :) Lite dyrare men helt klart värt och den är lika fin den här sommaren!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare