tisdag 2 april 2013

Gottfrids äventyr

Idag har det varit en ljuvlig aprildag i södra Sverige. Inte särskilt varmt, fortfarande får man ha vinterjacka om man skall vistas ute nån längre stund.
6-7 grader kanske. Kylskåpskallt med andra ord. a
Men en stor SOL på den blå himlen och en underbar känsla av vår i luften.






Mini, jag å Gottfrid skulle gå en runda och valde att gå åt ett annat håll än vi brukar. Vi gick å vi gick och tillslut hamnade vi på den badstrand som vi om somrarna tar bilen till för att sola å bada.
Så här års låg den öde.
Sandstrand så långt man kan se.
Fantastiskt.



Vi var gott å väl ute i en och en halv timma. Omväxlande promenerande, omväxlande joggande å lekande (å fotande som vanligt.)



Han är så stilig min pojk att jag inte kan se mej mätt på honom.
Sista veckan har han tuffat till sej ordentligt i sitt självförtroende.
Undersöker själv saker å ting som kan tyckas läskiga på håll.
Ryggar inte lika mycket för nya saker och vågar mer helt enkelt.
Det är lite mer utmanande att ha honom lös. Det GÅR men man får vara på alerten, hela tiden.
Jag antar att det är så det ska vara när en prins undan för undan lämnar valpstadiet för att mer å mer bli unghund.



Jag älskar hans livsglädje! Han njuter av livet varje sekund den grabben.
Å varför skulle han inte?
Jag kan nog inte tänka mej många som har ett bättre liv.
Han är så bortskämd, så älskad, så omhuldad.

 

Vi är bästa polare han å jag. Det syns va?!



Efter en lång runda hamnade vi utanför Pappis jobb och Mini vägrade att gå hem.
Så vi lånade bilnyckeln och senare fick jag åka å hämta Pappin på jobbet.
Det var nog väl det för Gottepojken åt när han kom hem å sen sov han ända till det var dags för kvällsrundan :)

Puss/ Asta



6 kommentarer:

  1. Finns det något bättre än en öde badstrand ???? Lilleman börjar bli stor :-) och vacker!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna ljuger nog lite, han är rätt liten ännu lilleman. Liten men naggande god. Kram

      Radera
  2. Åhh, vilka härliga bilder! Jo, det syns att ni är bästisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör det, tycker själv att det lyser kärlek om oss :)

      Radera
  3. Åh vad härligt det låter! Och vilka fina bilder!
    Hade velat vara med... men då hade det nog tagit dubbelt så lång tid med min numera vaggande gång! :)
    Puss på er!

    SvaraRadera
  4. I dag kör jag äntligen mitt "Svensk?" inlägg. Inte helt nöjd med det, men det fick bli som det blev...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare