söndag 28 april 2013

En partyprinsessas dagbok.

 
Fredag inför party

Ja herre gud, vad det kalasas i mitt liv.
Det är ett evigt party party.
Eller ja, det råkade bli så denna helgen.

I fredags var vi ute på årliga hockeyfirandet.
Jag och tre vänner (å kollegor) brukar varje år slå vad om vems favoritlag som hamnar högst i serien.
Detta året var det ju ingen sport alls.
Djurgården spelar inte längre i samma serie och Brynäs... ja, ni vet ju själva.
Frölunda vann alltså den interna vadslagningen och bortsett från att de VÄGRADE skandera "Hoo hoo Hodacek Hoo hoo Hodacek" så hade vi en mycket trevlig kväll med god mat och väldigt mycket alkohol och jag blev bjuden på nästan alltihop!
Vi dansade... inte på men vid borden... och skrattade så jag fick ont i magen.
Därefter hämtade svärsonen mej å Lillebror så vi tryggt kom hem.

Morgonen därpå var inte lika käck.
Klockan strax före sex vaknade jag av en huvudvärk som hotade spränga knoppen.
Halsen var som sandpapper.
Tre öl, två glas vin, 2 drinkar å en sån jävla hangover.
Masade mej upp, sköljde ner dubbla Treo, en Omeprazol å två glas vatten och ynkade i säng.
Vaknade många timmar senare och maken sa att jag snarkat som om det inte fanns någon morgondag.

Å så var det bara att ladda om.
För på kvällen väntade parmiddag.
Jag gick en lång renande promenad med hunden.
Solen skev och jag var ändå skapligt pigg.
(Till eventuella ungdomar som läser vill jag säga att det är en bedrift att vara 40+ och orka ladda om två dar i rad.)
Vi hjälptes åt med städ å matlagning jag och maken och klockan sju när gästerna knackade på stod jag å körde loss med eltandborsten, i övrigt var jag klar.
Bjöd på drinken Lennart till fördrink.
Finn crisp med ädelost på som snacks.
Fläskfilé i ädelostsås, potatisgratäng och grekisk sallad.
Kaffe å glass.
Enkelt men gott och vi hade som vanligt väldigt trevligt.

Puss/ Asta

Bild: Lörd på promenaden. Bakis å osminkad. 


2 kommentarer:

  1. Som jag skrev på Facebook... en väldigt vacker bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack raring, det VAR så skönt att ligga där i solen, se på sin hund å känna lugnet. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare