tisdag 12 mars 2013

Vårkläder

 Klänning - 97% Bomull,3% Elastan

Var på stan idag å lunchade med en vän.
Efter en trevlig måltid (alldeles för mycket thaimat) så gick vi en runda på stan.
Kikade lite i affärerna.
Jag hittade inget... vilket väl var kalasbra... eftersom jag är luspank, men suget efter att handla vårkläder börjar komma.
Mina stora passioner gällande kläder är som bekant klänningar å skor.
Inte en enda vippig klänning eller ett par skor med höga klackar å ljuv doft av läder har hamnat hos mej än.

Maria å jag "pratade" klänningar på facebook igår. Hon hade hittat en jättefin svart från Indiska som jag blev lite sugen på.
Å andra sidan så var den inte särskilt mycket "vår."
Vår i år verkar vara mycket pastell som vanligt vilket går fetbort hos mej, mycket kakifärgat och mycket starka kontraster... svart-vitt.
Jag vill ha klara färger. Grönt, rött, vitt.
Jag älskar omlottmodell på klänningar, sk städrockmodell, det är smickrande på alla med lite (eller mycket) kurvor.

Nåt annat jag tycker är jättesnyggt är det enkla.
Ett par tajta jeans, ett linne, högklackade skor.
Utan valkar.
Det är så jag tänker mej min målbild när jag försöker gå ner i vikt.
Jag är trött på att hitta kläder som inte sitter åt, som döljer magen, som går ner över baken. Såna kläder kan vara fina å bekväma... absolut, men jag skulle vilja kunna bära det tajtare oxå.

Har ni handlat några vårkläder/ skor ännu?
Vad drömmer ni om för kläder när solen äntligen börjar värma igen?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag drömmer om en vit härlig lårkort sommarklänning. Barfota och brunbrända ben. På en brygga med ett härligt kompisgäng och några öl :) Å vad jag vill ha vår och sommar nu! Men jag vill ändå inte att det ska gå för snabbt, jag tycker det är härligt varje dag när man känner att våren smyger sig på.

    SvaraRadera
  2. Funderar ännu på den svarta. :) Eller den blå som vi också pratade om. :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Yes !! Fick hem min jeansklänning som jag beställde förra veckan.
    Så perfekt !!
    Helt perfekt upptill, något stor ö midja o rumpa men lite rörelsemån måste man ju ha.
    Underbar tvättad jeansfärg, kort o figursydd.
    Kommer bli sååå snyggt med bruna ben i sommar o de högklackade jag köpte förra veckan =))
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare